Motorsåg och handhållet

Filmer med folk som har eller inte har motorsågskörkort

3 inlägg 3472 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Filmer med folk som har eller inte har motorsågskörkort

JörgenO  
#333439 Trådar med försök till seriösa diskussioner kring utbildningar och motorsågskörkort tenderar ibland här på forumet att urarta.
Jag har själv bidragit till detta.

Tanken med den här tråden är att använda alla våra fördomar och förutfattade meningar för att avgöra huruvida personen på de filmer vi lägger upp har körkort eller ev annan utbildning.

Vid analys av nedanstående energiske arborist kommer jag fram till att han har gediget säkerhetstänk (räcke runt arbetsplatsen) men når inte ända fram till säkerskognivå då han inte använder säkra hörnet.




   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Filmer med folk som har eller inte har motorsågskörkort

Zixten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#333440 När jag läser alla dessa trådar och se de som totalt avfärdar körkortet för att dom har huggit i si och så många år och kan redan såga, dom har inget mer att lära sig, då tänker jag på en man som i ett forum la ut en film där han sågade ner ett stort vindfälle på hans tomt, minns jag rätt sa han något om att så här gör man.

Sen blev han arg när folk påpekade vilka risker i säkerheten han hade och att han skulle vara glad att det inte inträffade en olycka.
I filmen bröt han väl mot de flesta säkerhetsföreskrifter som finns.
Jobbade utan skyddsbyxor, jobbade från en stege, gick under trädet, till och med efter att han hade sågat igenom en stor den av stammen....
Han avfärdade all kritik med att han minsann hade räknat ut vad som skulle hända och att allt gick enligt planen, och dom som påpekade fel och brister i hans säkerhet inte alls visste vad dom talade om...

Jag hoppas verkligen att alla de som avfärdar motorsågskörkortet inte är som han, som jobbar direkt farligt och ändå menar att dom vet precis vad dom gör och kan redan allt...

Användarvisningsbild

Re: Filmer med folk som har eller inte har motorsågskörkort

Zixten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#333441 Så här jobbar proffsen....

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).