Motorsåg och handhållet

Yippie

9 inlägg 2293 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Yippie

MasseyFerguson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#24328 Ja eller yippie var det inte från första början idag då jag bröt av gashandtaget på MS200:an.
Utan det blev mer yippie när vi hade vart hos såghandlarn och kom därifrån med en spillans ny Husqvarna 346xpg :D
Det hade blitt en :lol: om vi hade kommit därifrån med en stihl ms260 men dom fanns inte hemma 😈
ska bli kul att köra med den nu i veckan i lite stormfällen

Har ni nga bra tips på hur man ska få den att gå riktigt bra riktigt länge utan att gå sönder för mkt?



   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild
swe#kipp  
#24339 är det NE eller gamla ??

Avatar Fallback
MasseyFerguson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#24344 Det är en NE

   TS
Användarvisningsbild
swe#kipp  
#24360 skaffa en icke etech dämpare till den vore det första jag skulle göra, jag skulle även öppna upp den men det är jag det :)

Avatar Fallback
Maltesson  
#24366 gäller garantin även om man byter ljuddämpare?

Användarvisningsbild
swe#kipp  
#24369 Tja den bör gälla det är ju ett orginal "tillbehör" däremot om du bygger om ljuddämparen som jag gör med mina så tror jag inte att garanrin gäller :P

Avatar Fallback
nisse  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#24380
swe#kipp skrev:skaffa en icke etech dämpare till den vore det första jag skulle göra, jag skulle även öppna upp den men det är jag det :)


Jag har provat byta fram o åter lite och kan inte märka ngn skillnad alls.
Kat-dämparen är ngt tyngre förstås men sågen(346) går lika oavsett vilken dämpare som sitter på.
Lite extra lufthål kanske ger mera,men då skulle jag absolut rekommendera icke-kat.Kat-elementet innehåller visst en del otrevligheter man inte vill andas in.

/Nisse

Användarvisningsbild
swe#kipp  
#24404 vilken dämpare provade du Nisse ??
den med pipa uppe i hörnet eller den som ser ur som en Cat dämpare men är helt tom inuti ??

Avatar Fallback
MasseyFerguson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#24491 Jag och farsan vart ute och motionerade våra 346:or idag, blev en del gjort, fällde min hittills största gran. ca. 1meter i rotdiameter. tyvärr blev det inge kort taget och nu är det försent för nu ligger han på pall :lol:

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).