Motorsåg och handhållet

346XPG New Edition

36 inlägg 12912 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback
Maltesson  
#24859 Tjenare Patrik! G:et betyder att sågen har handtagsvärme, det är inte svårare än så :wink:

Välkommen till forumet förresten!

   TS
Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback
MasseyFerguson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#24871 köp en NE vet ja. vi köpte en i tisdags och nu när den är inkörd så går han som ett spjut :lol:

Användarvisningsbild
Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#24877 Generator = Värme i handtagen.

Avatar Fallback
Maltesson  
#24879
MasseyFerguson skrev:köp en NE vet ja. vi köpte en i tisdags och nu när den är inkörd så går han som ett spjut :lol:


okej. ja jag är så jäkla sugen på de såget nu, men de får vänta till nästa helg, pengarna räcker inte riktigt till än.... usch, detta kommer bli den längsta veckan i mitt liv :cry:

de e föresten 10 timmar de tar o köra in sågen va?

   TS
Avatar Fallback
Patrik.L  
#24931
Maltesson skrev:Tjenare Patrik! G:et betyder att sågen har handtagsvärme, det är inte svårare än så :wink:

Välkommen till forumet förresten!

Mange skrev:Generator = Värme i handtagen.


:oops: Se där ja! något nytt som man lärt sig :lol:
Tackar!

Avatar Fallback
MasseyFerguson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#24972 okej. ja jag är så jäkla sugen på de såget nu, men de får vänta till nästa helg, pengarna räcker inte riktigt till än.... usch, detta kommer bli den längsta veckan i mitt liv

de e föresten 10 timmar de tar o köra in sågen va?


Jo... den gick bra från början men jag höll igen lite och gav han lite mer soppa men nu är han inställd igen till maximum :lol:

Användarvisningsbild
Mangelu  
#25199 Till er som funderar på denna såg så säger jag bara "KÖP"

Ni kommer garanterat inte att ångra det köpet...

Användarvisningsbild
LiddeLidman  
#25210 Jag har den och rekommenderar den verkligen. En kanonsåg :D

// Lidde

Avatar Fallback
peter399  
#25253 Kan bara instämma. Jag har precis köpt en 346NE. Handlaren konverterade den till en icke-etech direkt.
Den går så in i ..... Det är egentligen den enda såg man behöver!
Skillnaden mellan 353:an och denna är gigantisk. Börjar misstänka ngt fel på 353:an nu nästan;) tycker inte skillnaden borde vara sååååååå stor som den är. Rek 15" till då är den grym både som fäll och kvistningssåg.
Det enda som stör mig lite (samma på alla HVA) är kedjespänningen som är bättre på Stihl. Att kedjan sträcks ytterligare när man drar åt muttrarna stör mig, men det är nog det enda ;) Världens bästa såg månne??

Avatar Fallback
Maltesson  
#25270 jag tackar för alla svar, ni gör mig bara mer och mer övertygad för varje gång att denna sågen är den rätta... o i morron eftermidda ska den införskaffas :D

   TS
Användarvisningsbild
Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#25271 jag tycker att Dolmar 5000 borde du kolla in, det kan spara dig tusenlappar....

Avatar Fallback
Maltesson  
#25292 jo jag har kollat på Dolmarn också, men 346an känns mer rätt, ja vet inte hur ja ska förklara det...


men vad säger ni om svärd? ska jag köpa ett 15" eller 16"?

   TS
Användarvisningsbild
Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#25294 Så du har testat bägge?

Avatar Fallback
Maltesson  
#25299 nej det har jag tyvärr inte gjort, men jag har ingen tidigare erfarenhet av Dolmar, och jag har ingen Dolmar ÅTF tillräckligt nära för service osv. Och jag har känt Hva handlaren nu i några år, så jag tror att jag kan få ett ganska bra pris på 346an.
Men det är möjligt att det blir en Dolmar i framtiden

   TS
Avatar Fallback
Maltesson  
#25344 Nu äntligen har jag köpt min 346:a :D jag har inte provsågat än, men jag har tagit några bilder på den i alla fall :wink:

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).