Motorsåg och handhållet

346XPG New Edition

36 inlägg 12933 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild
Thunborg  
#25345 De är alltid finast när de är nya 8) Jag menar att jag är avundsjuk :wink:
Men varför är koplingskåpan grå 😡 Tycker det skämmer sågens utseende :shock:
Men avis är jag iallafall :lol:

Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback
Maltesson  
#25346 Ja det var därför jag tog några bilder på den nu innan jag kört nåt med den, så man kan kolla tillbaks om ett halvår o se hur fin den var en gång i tiden =)

   TS
Användarvisningsbild
th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#25357 Rapportera inte att sågen är bra :) Det komer att leda till köphysteri på det här forumet, även de som nyss skaffat bra sågar kommer att köpa en 346NE :!:

Avatar Fallback
Maltesson  
#25360 hehe, ja i så fall får min rapport nu efter första provkörningen utebli :wink: men provkörningen bestod bara av att kapa trissor i en gammal ekstock, så det återstår att se hur den fungerar i skogen.

Däremot kom det gnistor från svärdet/kedjan när jag varvade sågen lite grann. Ett helt nytt 15" pixel... Är detta vanligt med nya svärd? Själv har jag aldrig upplevt detta innan

   TS
Användarvisningsbild
maccall  
#25366
Maltesson skrev:hehe, ja i så fall får min rapport nu efter första provkörningen utebli :wink: men provkörningen bestod bara av att kapa trissor i en gammal ekstock, så det återstår att se hur den fungerar i skogen.

Däremot kom det gnistor från svärdet/kedjan när jag varvade sågen lite grann. Ett helt nytt 15" pixel... Är detta vanligt med nya svärd? Själv har jag aldrig upplevt detta innan



Första minuterna när man kör med ett nytt svärd och kedja blir det gärna så. Alltid är det några små ojämnheter som skall bort och oljan kanske inte heller hunnit komma ut överallt.

Försvinner strax, men om det nu ändå inte skulle göra det är det nog bra om man tar en titt på att det kommer olja som det skall.

Avatar Fallback
Maltesson  
#25367 okej, jo jag misstänkte det också, men då försvinner det antagligen i morron, tänkte gå ut i skogen o lägga omkull några torra ekar..

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).