Sida 1 av 1

HQ345

Postat: tis 12 maj 2015, 09:47
av Lunas
Jeg har en HQ345 som havarerte grunnet dårlig bensin. Resultatet ble kompresjon på rundt 70PSI. Jeg åpent sagen og byttet stempel og ring. Sylinderen ble forsiktig honet og brukt på nytt. Sagen ble så satt sammen igjen, kompresjonen var nå gode 150PSI igjen. Den startet uten problemer! Jeg var svært lykkelig over å ha fått dette til! Men så etter noen timer kjøring har sagen begynt å oppføre seg merkelig. Den vil ikke gå ordentlig, ikke på tomgang eller akselerere riktig. Det er ikke mulig å justere forgasseren for å få den til å gå riktig igjen. Kompresjonen er fortsatt god og sagen starter lett.

Noen som har tips til hva problemet kan være?`

Falskluft mellom krank og sylinder er min mistanke da pakningen kanskje ikke ble bra nok. ??

Tips ønskes:-)

Re: HQ345

Postat: ons 13 maj 2015, 20:29
av Mettämies
Vad har den för komp nu? Har du möjlighet att testa om cylinderläckage (leak down test)?
Den kan ha skurit i kolv/cylinder igen, cylindern är behandlad med nicasil (har jag för mig, kan vara nåt liknande annars) och det är lätt att komma igenom det när man honar cylindern.
Jag honade min 345 fxt och den höll länge (tror det var ca 500 timmar) men den skar igen till slut.

Annars kan det ju vara vad som helst, smuts i förgasaren tex.

Re: HQ345

Postat: ons 13 maj 2015, 20:56
av Brumsten
Hej, kolla impulsslangen vid förgasarflänsen, om den är dålig drar den tjyvluft där.
Det är en liten slangbit nere till höger om förgasarfästet mot cylindern.
Ha de.