Motorsåg och handhållet

Motorsågskort för gamla rävar

133 inlägg 49249 visningar 13 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Motorsågskort för gamla rävar

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#334039 Klubben för inbördes beundran har årsmöte? :wink:

Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Motorsågskort för gamla rävar

anersimyra  
#334040
Mangan skrev:Klubben för inbördes beundran har årsmöte? :wink:
Precis.. :smile: jag glömde berätta för den där " knaggen " att sortimentet är fallande med huggen medellängd av 4,40, naturligtvis lagt i fina jämna högar.. :grin: :grin:

Avatar Fallback

Re: Motorsågskort för gamla rävar

röjar kalle  
#334041 Myra hur många bitar fallande längder hugger du per dag.

Avatar Fallback

Re: Motorsågskort för gamla rävar

röjar kalle  
#334044
Mangan skrev:Klubben för inbördes beundran har årsmöte? :wink:

Snarare klubben för kasta skit på¨varandra. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: Motorsågskort för gamla rävar

tallen100  
#334047 Haha... nu börjar det bli intressant! :D :D :D

Avatar Fallback

Re: Motorsågskort för gamla rävar

röjar kalle  
#334049
tallen100 skrev:Haha... nu börjar det bli intressant! :D :D :D

Ja jag sitter bara och myser :grin: :grin: :grin: :grin:

Avatar Fallback

Re: Motorsågskort för gamla rävar

tallen100  
#334053
röjar kalle skrev:
tallen100 skrev:Haha... nu börjar det bli intressant! :D :D :D

Ja jag sitter bara och myser :grin: :grin: :grin: :grin:

Samma här! :grin: Vem är bäst? :mrgreen: :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: Motorsågskort för gamla rävar

röjar kalle  
#334054 Vi får väl se . :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: Motorsågskort för gamla rävar

anersimyra  
#334059
röjar kalle skrev:Myra hur många bitar fallande längder hugger du per dag.
Det har jag inte räknat, men efter en veckas " intrimning " mäktade jag med runt 12 löskubik per 6 timmars arbete. De nästkommande två veckorna runt 14-18 löst, med 24 som topp. Beståndet är 60 årig gran som gallras för första gången och har stor diameterspridning. Lite kul är det att återuppliva ackordstiden.. :smile: men det är det slut med efter semestern, hoppas vi, skogvaktarn har " hotat " med en slutavverkning och ställer fantasikrav på 40 huggna och utkörda kubik om dagen.. :lol: den volymen gjorde ingen av oss ens vid 25, och det är 32 år sedan för egen del.. :lol: :lol:

Avatar Fallback

Re: Motorsågskort för gamla rävar

röjar kalle  
#334067 Ja man har det bit per dag fortfarande i sig det går aldrig ur har alltid bit räknaren hängade runt halsen även när jag hugger hemved.Bit per tank är ett måste känns inte bra annars man är väl skadad
Jag vet att när jag huggit grov tall skog har jag legat på 23 fub per dag-.

Avatar Fallback

Re: Motorsågskort för gamla rävar

röjar kalle  
#334072 [quote="röjar kalle"]Ja man har det bit per dag fortfarande i sig det går aldrig ur har alltid bit räknaren hängade runt halsen även när jag hugger hemved.Bit per tank är ett måste känns inte bra annars man är väl skadad
Jag vet att när jag huggit grov tall skog har jag legat på 23 fub per dag-när det gått som bäst.

Användarvisningsbild

Re: Motorsågskort för gamla rävar

anersimyra  
#334075
röjar kalle skrev:
röjar kalle skrev:Ja man har det bit per dag fortfarande i sig det går aldrig ur har alltid bit räknaren hängade runt halsen även när jag hugger hemved.Bit per tank är ett måste känns inte bra annars man är väl skadad
Jag vet att när jag huggit grov tall skog har jag legat på 23 fub per dag-när det gått som bäst.
Huggningen ska enligt uppgift vara jävligt fin med de flesta tallarna över kubiken.. :smile: man blir ju lite sugen.. :smile: å andra sidan har det börjat sticka i tårna sista veckan, och i dag " somnade " tummen, pek och lillfingret.. :roll:

Avatar Fallback

Re: Motorsågskort för gamla rävar

röjar kalle  
#334078 Omöjligt är nog inte kan man få huvudet med sig går det nog beror hur mycket och hur länge.

Avatar Fallback

Re: Motorsågskort för gamla rävar

röjar kalle  
#334079
röjar kalle skrev:Omöjligt är nog inte kan man få huvudet med sig går det nog beror hur mycket och hur länge.
men det blir nog inga 6 tim dagar.

Användarvisningsbild

Re: Motorsågskort för gamla rävar

anersimyra  
#334082
röjar kalle skrev:Omöjligt är nog inte kan man få huvudet med sig går det nog beror hur mycket och hur länge.
Välkommen till Stockholm.. :smile: vi skulle behöva en till huggare, men vi " växer inte på trän " direkt.. :smile:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).