Motorsåg och handhållet

Är det kört med mitt svärd?

3 inlägg 2630 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Är det kört med mitt svärd?

Huskyman  
#325151 Har ett 20 tums Windsor-svärd där plåten har böjt sig ut på ena sidan av noshjulet.
Har försökt med kallsmide och klämma till i städ, men ingen förändring. Är det bara att slänga och köpa nytt eller?
image.jpg

Det fastnar spån i glipan och är ett helsike att göra rent... 😡



   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Är det kört med mitt svärd?

anersimyra  
#325154
Huskyman skrev:Har ett 20 tums Windsor-svärd där plåten har böjt sig ut på ena sidan av noshjulet.
Har försökt med kallsmide och klämma till i städ, men ingen förändring. Är det bara att slänga och köpa nytt eller?
image.jpg

Det fastnar spån i glipan och är ett helsike att göra rent... 😡
Kasta skräpet Göran.. :smile: jag antar det är ett 3/8 ? Jag har en " uppsjö " av i stort sett okörda 3/8 20" svärd och kedjor..billigt vid snabb affär som bilskojarn skulle säga.. :smile:

Användarvisningsbild

Re: Är det kört med mitt svärd?

Huskyman  
#325157 Haha..... Ja, det är väl bara att slänga det. Köpte ett svärd från Husqvarna istället. Tänkte mest kolla om det gick att rädda. Men tack för tipset Anders. Jag hör av mig om jag behöver ett nytt framöver. :-BD

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).