Motorsåg och handhållet

Val av motorsågskörkortklass efter AB?

20 inlägg 5896 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Val av motorsågskörkortklass efter AB?

Huggarn  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#320083
Niking skrev:Då jag nyligen genomgått S-kursen, så kan jag berätta vad som ingick i min kurs (1 heldag). Vi gick igenom stormkapet, öppet V-kap och urtag på trycksidan. De två sistnämnda kapmetoderna fick vi också öva på, liksom trappa ner, liksom att vrida loss fastfällda träd. Vi diskuterade även kana slana.

Sedan diskuterades lite kastsåg och vinschning, men inga direkta övningar ingick på dessa moment.
/Niklas



En HEL dag? Ja då kan du din sak nu då! Den saken är klar!........

Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Val av motorsågskörkortklass efter AB?

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#320085
Huggarn skrev:
Niking skrev:Då jag nyligen genomgått S-kursen, så kan jag berätta vad som ingick i min kurs (1 heldag). Vi gick igenom stormkapet, öppet V-kap och urtag på trycksidan. De två sistnämnda kapmetoderna fick vi också öva på, liksom trappa ner, liksom att vrida loss fastfällda träd. Vi diskuterade även kana slana.

Sedan diskuterades lite kastsåg och vinschning, men inga direkta övningar ingick på dessa moment.
/Niklas



En HEL dag? Ja då kan du din sak nu då! Den saken är klar!........


Ja, vill du ha ha rådgivning om stormfällning, är det bara att skicka ett PM :-P
/Niklas
Senast redigerad av Niking fre 06 mar 2015, 01:12, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild

Re: Val av motorsågskörkortklass efter AB?

Huggarn  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#320099 Ja skicka ett pm du Niking! Ett å annat tips ang rotkapning har jag nog! :smile: annars får jag nog skämmas!! :smile: vem vet..... Kanske jag kan lära nåt av dig? :wink: :roll:

Användarvisningsbild

Re: Val av motorsågskörkortklass efter AB?

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#320105 Huggarn! Jag editerade mitt förra inlägg nu. :oops:
/Niklas

Avatar Fallback

Re: Val av motorsågskörkortklass efter AB?

åberg  
#320110
Niking skrev:Ja, vill du ha ha rådgivning om stormfällning, är det bara att skicka ett PM :-P

Tycker Niking verkar besitta både god verklighetsuppfattning och självdistans samt ironi. Roligt! :smile:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).