Motorsåg och handhållet

Produktionsstopp på HVA 355

21 inlägg 5749 visningar Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild
sågmek  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#23932 Nu är det är stopp för 355 IGEN !!! (Förgasare trubbel blandannat)
Dom flesta som har kört den säger likadant dom tycker den är seeeeeg Om man jämför med 252 Så husqvarna blir nog tvingade att sätta lite mera snurr i miljöfläketen till motor annars blir det en total Flopp !!
Det var likadant när den allra första serien 345 Fx kom dom var tvungna att öka effekten lite dom flesta tyckte att den var slö ....
men den går ju att sätta bra fart på iallfall den bygger ju på normalt tänkande.... 😈

Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback
valmet901  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#23947 Är det en Walbro förgasare i 355 eller. För de tillverkas väl i USA.
Det får inte bli för mycket strul nu för då tappar nog hva sin trovärdighet och rykte för att göra bra sågar.
Vet flera yrkeshuggare som slutat köpa hva/jonse och börjat såga med STIHL istället.

Dolmar skulle nog kunna bli större än hva i Sverige om de skaffade fler röjsågsmodeller ochså för motorsågarna verkar det inte vara nåt fel på.

Sen är det nog många 50-60+ som köper hva för att det varit ett bra såg. De yngre köper nog i större utsträckning Stihl eller nåt annat bra märke tex Dolmar.

   TS
Användarvisningsbild
Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#23959
valmet901 skrev:

Dolmar skulle nog kunna bli större än hva i Sverige om de skaffade fler röjsågsmodeller ochså för motorsågarna verkar det inte vara nåt fel på.

Sen är det nog många 50-60+ som köper hva för att det varit ett bra såg. De yngre köper nog i större utsträckning Stihl eller nåt annat bra märke tex Dolmar.


Det finns flera bra modeller i Dolmars utbud men inte i Sverige.
Den som finns är prisvärd så vitt jag förstår, men ligger lite lågt i cc. Skulle varit en av de större med här.

Avatar Fallback
valmet901  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#24066 Ja en i klass med stihl 550 och hva 355 skulle vart nåt. :)

   TS
Avatar Fallback
nisse  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#24212 Jag tycker min 355 går riktigt bra. Tur?

/Nisse

Användarvisningsbild
sågmek  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#24320 Faktum är att en del 355:or går BRA med !!
(vi ska väl inte bara gnälla :D )

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).