Motorsåg och handhållet

Service manual 550 xpg?

34 inlägg 24595 visningar 13 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Service manual 550 xpg?

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#313904 Jag har på 357 och 339, men inte på 550. Någon som sett en på nätet?



   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Service manual 550 xpg?

Peteflamingstar  
Avatar Fallback

Re: Service manual 550 xpg?

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#313952 Nej, det där är Operators Manual, dvs användarmanual.

En sån här, typ.
http://www.mymowerparts.com/pdf/Husqvar ... 001003.pdf

   TS
Användarvisningsbild

Re: Service manual 550 xpg?

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#313963 Verkstadshandbok beskriver hur arbete på sågen utförs. Tex byte av tändmodul eller koppling, ibland uppdaterande servicar och annat.
Uttryck och begrepp finns det nog många, alla lika bra i tal, men ska man söka efternåt får det vara lite rätt ord o söka på.
VM är förkortning på Svenska.
WM på Engelska vilket står för Workshop Manual
Har du en bra Kontakt/Återförsäljare kanske det är bäst o fråga där. Vid problem får det frågas där ändå såvida det inte finns grejer o koppla upp med hemma....

Avatar Fallback

Re: Service manual 550 xpg?

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#313968 Förhoppningsvis skall man inte behöva koppla upp för att byta gasvajer :) Antar att det är liknande konstruktion på 550 och 560, så lite tips kanske man kan få från 560:s manual. Som jag har hittat.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Service manual 550 xpg?

Michael Sjöberg  
#313993 Du menar väl en verkstadshandbok? Kan skicka PDF till din mail... Jobbar med Husqvarna här på Åland så jag har tillgång till dessa =)

Avatar Fallback

Re: Service manual 550 xpg?

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#313994
Michael Sjöberg skrev:Du menar väl en verkstadshandbok? Kan skicka PDF till din mail... Jobbar med Husqvarna här på Åland så jag har tillgång till dessa =)


Kärt barn har.många namn. :) Jo tack, det vore fint. Skall väl gå att dechiffrera det åländska språket tror jag. Mail på PM (när jag hittar hur man gör).

Och välkommen till forumet!

   TS
Användarvisningsbild

Re: Service manual 550 xpg?

Michael Sjöberg  
#313996 Tack!

Jo, Åländska är väl svenska men mycket fulare bara. Syns ej i text =) Försöker skicka det i PM till dig.

Avatar Fallback

Re: Service manual 550 xpg?

ostman  
#314097 Jag är också intresserad, svenska framförallt men även åländska är intressant!

Användarvisningsbild

Re: Service manual 550 xpg?

Michael Sjöberg  
#314114
ostman skrev:Jag är också intresserad, svenska framförallt men även åländska är intressant!


Skicka mig ett PM med din mail så skickar jag den!

Användarvisningsbild

Re: Service manual 550 xpg?

Robt  
#326876 Hej!
Sökte verkstads manual till 550XPG och hamnade här. Någon av er som kan skicka en sådan till mig? Hur förmedlar jag epost adressen utan att publicera den för hela världen?

Avatar Fallback

Re: Service manual 550 xpg?

Botvig  
#326891 Klicka på användarnamnet så får du upp en ruta med personlig profil, klicka på kuvertet i högra nedre hörnet så kan du skicka ett pm.

Avatar Fallback

Re: Service manual 550 xpg?

tanaka  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#355887 Tjena på er!

Finns det någon som har möjlighet att dela med sig av en kopia kanske till mig?

Användarvisningsbild

Re: Service manual 550 xpg?

anersimyra  
#355894 Angående service, är det fler än jag vars 550 går fett och accelererar dåligt när såghelvetet gått en stund på tomgång. Vid enbart lätt gaspådrag händer att sågen stannar. Bränslefilter och stift är sprillans nytt, det är min andra 550 med samma trista fenomen, och nej, " inställning " genom att såga i stock hjälper inte ett skit.. :oops:

Avatar Fallback

Re: Service manual 550 xpg?

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#355897 Låter inte bekant...

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).