Motorsåg och handhållet

köpråd hva-såg

34 inlägg 15487 visningar 13 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: köpråd hva-såg

mghg  
#309316
Mange skrev:Finns många andra fördelar o gynna en handlare vid ett sågköp.
En är att du kanske behöver hans hjälp en dag...

Så sant, så sant!

Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: köpråd hva-såg

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#309318
anersimyra skrev: Garantiärenden ska dessutom hanteras av alla auktoriserade märkeshandlare oavsett var varan är inköpt.. :smile:


Mmm, jo... Och Alla såg som sälja ska vara leverans servade.
Så är det i en perfekt värld.

Men inte i min.

De kan serva sina såg på inköps stället så kan de ta alla goodwill kostnader och stå för tid etc. Inte mig emot.

Jag förlorar mindre pengar på att inte serva de internet sålda sågarna.

Avatar Fallback

Re: köpråd hva-såg

Skogen i boden  
#309321 Jag gillar atg handla lokalt ,men min husqvarna handlar har två gånger irad totalt ignorerat mig då jag varit in i butiken . Det och 2000 kr billigare gjorde att jag köpte 550 på nätet. Röjsågen köpte jag på granngården istället , tyvärr så visade sig jonsered servicen i boden vara rätt kass men är ju bara 3 mil till luleå och klockren service både på hva och jonsered

Användarvisningsbild

Re: köpråd hva-såg

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#309433
traktorz skrev:Köp den där du får mest såg för pengarna. Har mestadels haft 50-kubikare, så skulle själv vilja haft en CS2153 om den fanns att köpa ny idag, motsvarar 346XP, dessutom med handtagsvärme, även om det medför ytterligare 200 gram extra vikt. Fast vad väger blöta handskar i jämförelse? De två hektona sparar du säkert i kläder/handskar!


Rättelse: Jonsered CS2153 motsvarar Husqvarna 346 NE. och är på ca 50 cc. Det fanns nämligen en tidigare variant av Husqvarna 346 (utan NE), som på Jonsereds-språk hette CS 2147 och var på ca 46 cc.
/Niklas

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).