Motorsåg och handhållet

Husqvarna 575

6 inlägg 3271 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Husqvarna 575

Maltesson  
#21448 Hej, en klasskompis till mig funderar på att köpa en 575:a, men jag har hört att det är mycke strul med dom? Nån som har erfarenhet av detta?



   TS
Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback
Maltesson  
#21684 Finns det verkligen inte någon där ute med en 575:a som kan dela med sig av sina erfarenheter? för-och nackdelar? nåt speciellt att tänka på?

   TS
Användarvisningsbild
Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#21692 Det finns inte många ute ännu.
De som jag vet behöver större såg har 372'or som duger ett tag till.

Frågar man de som sålt så säger de naturligtvis att de går klockrent.
Den ÅTF du åker till har sålt några stycken. En kompis till mig tog den sista 372:an han hade.
Att det var/är stora problem med frisklufts motorn är inget nytt. Att de lagts stora summor på att få till den likaså.

Tittar man runt om i världen o lyssnar på de som har 570/575 så verkar de inte så omtyckta.

Jag har klämt o kännt bara, aldrig haft en i stock så det är svårt o säga nånting annat än känslan jag fick då.
Senare i år ska jag nog ha lite mer o gå på. Har blivit lovad o testa både orginal o moddad i sommar.

Användarvisningsbild
Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#21695 De som söker såg i 70-80cc klassen bör kolla in 7900. I mitt tycke en kanon såg.
Bra klipp i dem o de verkar hålla bra efter vad jag förstår.
Det är bra med tryck i den, det känns annorlunda mot 372, dels för att den är ngt större o dels för att den har annat däng i sig.
Jag har 28" på min o det känns som o köra 20".
Hade 36" på den men med semiskipp kedjan jag hade verkade det inte ge den mycket match. Ska se hur det går med vanlig kedja vid tillfälle.

Avatar Fallback
Maltesson  
#21696 jo de e sant, det är kanske inte så lätt o få reda på vad folk tycker om en så pass "oprövad" såg.
Men har inte 575:an funnits ganska länge, eller det är bara som jag har fått för mig?

   TS
Avatar Fallback
Maltesson  
#21698
Mange skrev:De som söker såg i 70-80cc klassen bör kolla in 7900. I mitt tycke en kanon såg.
Bra klipp i dem o de verkar hålla bra efter vad jag förstår.
Det är bra med tryck i den, det känns annorlunda mot 372, dels för att den är ngt större o dels för att den har annat däng i sig.
Jag har 28" på min o det känns som o köra 20".
Hade 36" på den men med semiskipp kedjan jag hade verkade det inte ge den mycket match. Ska se hur det går med vanlig kedja vid tillfälle.


okej, enligt min polare ska den mest användas till grövre bok, det skulle alltså inte vara några problem för 7900:an?

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).