Motorsåg och handhållet

Ryttare?

20 inlägg 13026 visningar Svara, dela mm...   
Avatar Fallback
Bucketman  
#21373 Hmmm... kollade på Julas hemsida för att kunna se hur den såg ut, men så klart så fanns de ju ingen bild på den. :cry:

Funkar den bra förutom en massa skruvande?

   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild
Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#21378 Det går inte o jämför den med nåt annat.

Det finns mycket böttre hjälp som tex Oregon's "Rulle fil".

Användarvisningsbild
th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#21503 Jula-katalogen kom i posten för några dagar sedan, där finns en bild. Skall se om jag kan ta en egen bild och visa lite.

Som jag skrev tidigare är den OK, det blir bättre resultat än rent handfilat utan mall men det märks att det in te är något proffsverktyg: lite sladdrig gång och men kan samtidigt hugga fast om man inte har fettat in styrstången ordentligt och inställningarna är inte helt samma om man filar från höger eller vänster.

Troligen ger en riktig slip typ Oregon eller Maxx mycket bättre resultat

Avatar Fallback
Bucketman  
#21522 Mja... tror nog mer på oregon prylen ja me.

   TS
Användarvisningsbild
th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#21724 Här kommer några bilder på Julas Filjonte. Som synes är den lite klen i upphängningeng men funkar OK om man inte skall fila för mycket. Har bara kört den på klyvfilade kedjor men aldrig på en motorsåg eftersom det går fortare att fila med de vanliga HVA-mallarna.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).