Motorsåg och handhållet

Smådelstvätt

10 inlägg 6494 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Smådelstvätt

Robin  
#21252 Har ni tips på någon bra sådan? Skulle vilja rengöra bla. grejer från motorsågen i en sådan, såg att jula hade en modell för 499:- men hur funkar dom egentligen? Slungas det runt lösningsmedel i dom? Är det bara att lägga ner det som ska rengöras och slå på maskinen och vips så är delarna rena.



   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild
MickeBM  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#21253 Jag köpte min på Swedol, tror jag gav 599:-.
Vet inte hur Julas ser ut men förmodar att det är samma variant.
Tanken fylls med avfettningsmedel, en pump drar upp detta till ett munstycke i tvättutrymmet.
På munstycket kan du sätta diverse rengöringsverktyg/borstar som du rengör med.

Avatar Fallback

Re: Smådelstvätt

Valmet830.3  
#21254
Robin skrev:Har ni tips på någon bra sådan? Skulle vilja rengöra bla. grejer från motorsågen i en sådan, såg att jula hade en modell för 499:- men hur funkar dom egentligen? Slungas det runt lösningsmedel i dom? Är det bara att lägga ner det som ska rengöras och slå på maskinen och vips så är delarna rena.


Vad är det du har tänkt att rengöra? Till mindre delar, som luftfilter osv. brukar jag använda diskmaskinen..

Användarvisningsbild

Re: Smådelstvätt

Robin  
#21268
Valmet830.3 skrev:
Robin skrev:Har ni tips på någon bra sådan? Skulle vilja rengöra bla. grejer från motorsågen i en sådan, såg att jula hade en modell för 499:- men hur funkar dom egentligen? Slungas det runt lösningsmedel i dom? Är det bara att lägga ner det som ska rengöras och slå på maskinen och vips så är delarna rena.


Vad är det du har tänkt att rengöra? Till mindre delar, som luftfilter osv. brukar jag använda diskmaskinen..


ja allt möjligt egentligen, från mc-delar till sånt som sitter på motorsågen, har tyvärr ingen diskmaskin.

   TS
Användarvisningsbild
Defender  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#21269 Ska du göra rent smågrejer så skall du köpa en ultraljudstvätt, bara att lägga ner grejerna och slå på.

Användarvisningsbild
Robin  
#21270
Defender skrev:Ska du göra rent smågrejer så skall du köpa en ultraljudstvätt, bara att lägga ner grejerna och slå på.


Vad går en sån lös på då?

   TS
Användarvisningsbild
Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#21272 Innan tvätten hade jag en disk ho från ett grovkök med en slakt back med diesel under så det blev slutet system.
Jag hade ingen pump dock, men det är skapligt lätt fixat ju...

Funkade skapligt tycker jag.

Nu har jag en tvätt från en mack som la ner med pumpar filter o grejer.
Enda nackdelen är att den har fasta munstycke o det man tvättar är åxå still.
Men den har en borste med medel i åxå så det funkar OK tycker jag.

En liten bänk diskmaskin kostar inte så mycket...

Avatar Fallback
gossebear  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#21277
Robin skrev:
Defender skrev:Ska du göra rent smågrejer så skall du köpa en ultraljudstvätt, bara att lägga ner grejerna och slå på.


Vad går en sån lös på då?


du får en bra för 3400:- med värme och allt proffs modell på ca 3-4liter.
jag köpte min för 500 kr. lätt begagnad från en elektornik firma.

säger bara en sak. lägg ner tryck på start ta upp en helt ny produkt. inget gnuggande skrapande du vet inte hur mycket du saknat den förrens efteråt.

Användarvisningsbild
Defender  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#21278 KJell å co har en 1 liters för 700kr, men du ska nog satsa på en större.

Användarvisningsbild
Skogshuggarn  
#21283 Ultraljudstvätt rekommenderas från mitt håll också.
Tyvärr så kostar en "desktop" av proffsmodell en fin summa pengar om det är lite volym på den.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).