Motorsåg och handhållet

huskvarna 225 r går ej när den är varm

5 inlägg 4045 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

huskvarna 225 r går ej när den är varm

husqvarna_med_sthil  
#289131 Ja som sagt och jag hittade en skada på bränsleslangen så jag bytte ut den. Startar när den är kall men börjar gå dåligt när den är varm och det går ej att gasa för fullt och till slut stannar den och är omöjlig att få igång innan den kallnat.

Är det lönt att fortsätta med denna sågen ? Har rivit bort samtliga kåpor, gjort rent osv. Frågan är om jag ska fortsätta jäklas på eller köpa nytt eller begagnat.

Har även en sthil fs200 men den känns klen i sen röjning.



   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: huskvarna 225 r går ej när den är varm

totte  
#289132 Låter som den kan ha sliten kolvring, brukar kunna ge det symptomet. När cylindern blivit varm och expanderar orkar ringen inte täta längre. Jag skulle riva av cylindern och kolla hur de ser ut.

Avatar Fallback

Re: huskvarna 225 r går ej när den är varm

husqvarna_med_sthil  
#289133 Ja, kanske ska göra det innan jag ger upp. Kan man lämna förgasaren i sitt fäste, bara lossa den från cylindern och skruva bort cylindern eller är det bättre att förgasaren får åka med och lossa gasvajern istället ?

Har aldrig skruvat med en röjsåg förr.

Edit: anledningen till att jag frågar är att det känns lite pillrigt så vad är bästa metod ?

   TS
Användarvisningsbild

Re: huskvarna 225 r går ej när den är varm

totte  
#289135 Nu vet jag inte hur 225 r ser ut men om förgasaren inte hänger i nåt annat så kan den mycket väl sitta kvar på cylindern. Kolla lite och tänk efter vilket som ser ut att vara enklast.

Avatar Fallback

Re: huskvarna 225 r går ej när den är varm

husqvarna_med_sthil  
#289152 Tack för hjälpen, ska ta isär i eftermiddag så får man se hur det ser ut.

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).