Motorsåg och handhållet

Trimmerhuvud till Companion röjsåg

6 inlägg 4327 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Trimmerhuvud till Companion röjsåg

Jocke91  
#288029 Jag tänkte kolla om någon vet var jag kan få tag på ett trimmerhuvud eller möjligen en slyklinga till min Companion RS1 (tidig). Då jag har lite gräs med mera som ska trimmas ner så är det ganska tröstlöst att gå med vanlig klinga.
Jag har kollat med den lokala husqvarna försäljaren och dom hade inget som passade. Ska vara nånstans runt m10 eller möjligen m12 men de gängor som sitter i de nyare sågarna är ju betydligt finare än de som sitter på denna relik.

Jag vet att det finns nyare sågar där ute men nu har jag ju denna som går så varför inte använda den och bli totalt idiotförklarad :lol:



   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Trimmerhuvud till Companion röjsåg

totte  
#288057 Mät upp gängan ordentligt, både daimeter och stigning. Utan det kan du knappast leta fram nåt som passar. En gängtolk är inte fel att ha till hands, det är jäkligt svårt att mäta stigning annars.

Avatar Fallback

Re: Trimmerhuvud till Companion röjsåg

Jocke91  
#288059 En sån har jag inte så blir nog att skaffa.
Om det inte finns något som passar så får jag väl skrämma liv i en annan såg och hoppas på vanligare gängor där.

   TS
Avatar Fallback

Re: Trimmerhuvud till Companion röjsåg

Traktorkalle  
#288073 Fränt! Om du inte får tag på ngt gängmått så kan jag mäta upp min i morgon em. Men troligtvis är det lättare att få fatt i en slyklinga som passar, eller som går att modifiera...

Mvh

Avatar Fallback

Re: Trimmerhuvud till Companion röjsåg

Jocke91  
#288077 Jag har för mig att jag behöver en klinga med ett 14mm hål och de minsta som husqvarna kör med är 20mm. Vore lättare om det vore tvärt om.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Trimmerhuvud till Companion röjsåg

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#288102 Companions tandade klinga funkar sådär till gräs, men bättre än man kan tro...

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).