Motorsåg och handhållet

Ersättare till 444?

54 inlägg 21294 visningar 10 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Ersättare till 444?

axwell  
#389489
ryden skrev:444:an lever än och ska väl få sig en uppfräschning, den har sällskap med två andra analoga sågar också så jag har backup.
Maskinklippet säljer 550 för 6495:- lokala handlaren vill ha 6000:- för en 545 så nu när jag hade bestämt mig börjar jag vela igen...


Maskinklippet vill ha 6595 kr inkl. för likadan 545 som din handlare vill ha 6000 :roll:

Men en 560XPG får du för 6650 kr inkl från MK. :!:

Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Ersättare till 444?

SawTroll  
#389497
ryden skrev:Låter bra! :-BD
Kul att höra

När jag torrbröt med sågen förklarade handlaren noga att man INTE fick slänga sitt barkstöd, man får slipa bort taggarna eller köpa ett slätt stöd istället eftersom det krävs för att hålla ihop såghalvorna ordentligt.


Jeg har "hørt" det der før (her på forumet), men husker ikke om noen hadde en mer overbevisende forklaring?

Delenummeret for slett barkstøtte er 577 88 72-01.
Senast redigerad av SawTroll tor 28 apr 2016, 12:42, redigerad totalt 1 gång.

Avatar Fallback

Re: Ersättare till 444?

SawTroll  
#389498
axwell skrev:
ryden skrev:444:an lever än och ska väl få sig en uppfräschning, den har sällskap med två andra analoga sågar också så jag har backup.
Maskinklippet säljer 550 för 6495:- lokala handlaren vill ha 6000:- för en 545 så nu när jag hade bestämt mig börjar jag vela igen...


Maskinklippet vill ha 6595 kr inkl. för likadan 545 som din handlare vill ha 6000 :roll:

Men en 560XPG får du för 6650 kr inkl från MK. :!:


En ting å tenke på i denne sammenheng er jo forholdet til den lokale handleren (mtp service, om han er bra) - og også når de forskjellige sagene er produsert. Jeg vet ikke hvordan innkjøpene til MK fungerer.
Det har jo vært mange oppdateringer på 550 det siste året (+), og da regner jeg med at det har vært det på 545 også.

Avatar Fallback

Re: Ersättare till 444?

ryden  
#389503 Ok, jag fattade det som att skruvarna höll i hop halvorna.
Jag får väl kika närmare på det när jag köpt sågen

   TS
Användarvisningsbild

Re: Ersättare till 444?

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#389509 Får man hjälp o service från Maskinklippet när det behövs senare?
Är det verkligen värt de kronorna mindre?

Gynna lokal handlare så finns han där sen när du behöver hjälp.

Avatar Fallback

Re: Ersättare till 444?

Astrix1  
#389510 Gynna lokal handlare!
För min del skilde det 3000kr mellan maskin klippet och lokala handlare på 550xpgt.
Måste vara sjuka rabatter för dom som kan köpa in en jätte mängd sågar mot dom handlare som köper in få sågar.

Avatar Fallback

Re: Ersättare till 444?

BM Buster  
#389529 Det enda som står om barkstödet i instruktionsboken är: vid montering av barkstöd, kontakta er serviceverkstad.
Nu satt det ju på vid leverans,men jag tyckte det passade bättre i påsen med verktygen i.
Däremot återmonterade jag skruvarna för att slippa få skruvhålen fulla med skit.

Användarvisningsbild

Re: Ersättare till 444?

T Landström  
#389533 Det här med att skruvarna till barkstödet skulle hålla ihop såghalvorna är nog lite skitsnack... ;)

Avatar Fallback

Re: Ersättare till 444?

BM Buster  
#389597 Konstaterade exakt de samma när jag stoppade ner mitt i påsen, där jag tycker det passar bäst! Men för övrigt tycker jag 545:an är en värdig ersättare för 444:an. Jag betalade 5.500:- och jag tycker jag fått mycket såg för pengarna. \M/

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).