Motorsåg och handhållet

Köpa från tyskland eller nåt

8 inlägg 5139 visningar Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Köpa från tyskland eller nåt

trilla  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#20873 Halloj
Jag är en såndär som är dålig på att stödja de lokala förmågorna då jag köper grejer, det mesta köps från tyska postorderföretag och ibland från amerika. Detta gäller allt från barnvagnar till tält och spritkök.
Men skogsgrejer har jag inte hittat nån bra leverantör av. Nån som vet av nån sida med skogsprylar typ kläder, sågar osv alltså ett amerikanskt eller tyskt skogma men med bra priser. Finns det?

//



   TS
Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback
Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#20874 Alltså, Skogma är ju tyskt. :-)

http://www.grube.de/

Avatar Fallback
gossebear  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#20881 Har du exempel på länkar där du köer i från?
Kan vara bra att ha även om man vill gå ihop några st så blir ju frakten dessto bättre.

Användarvisningsbild
trilla  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#20883 Jo jag har ju förstått det därav att jag sökte nån annan. Jag vet inte men skogma är ju bara dyra, kanske är ett sånt där företag där alla ha 40% rabatt bara man säger till i kassan.

//

   TS
Avatar Fallback
gossebear  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#20885 typ så är det ja. fastän tjötar man lite med de så bruka rdet ornda sig även med rabatt till vanlig brukare.

jag har varit nöjd när jag köpt saker där ifrån.

Användarvisningsbild
trilla  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#20886
gossebear skrev:Har du exempel på länkar där du köer i från?
Kan vara bra att ha även om man vill gå ihop några st så blir ju frakten dessto bättre.


Vet inte om det är mina länkar på ickeskogrelaterat du syftar på.. Men jag köper mycket från
http://globetrotter.de/
kanke inte galet billigt på ordinariepriser men då dom säljer ut på rea bruakr det vara riktigt kul att shoppa. Klicka på hot offers i menyn till vänster.
Det jag tar från amerika köper jag via en kontakt jag skaffat mej som lever på att köpa grejer i affär i usa och packa om grejerna och skicka dom till kunder i sverige, ja jag vet, kanske moraliskt tvivelaktigt men det funkar och brukar bli billigt.

http://www.unbelievableshop.com/store/d ... ?language=
Brukar ha bra priser på gpser

//

   TS
Användarvisningsbild
trilla  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#20890
gossebear skrev:typ så är det ja. fastän tjötar man lite med de så bruka rdet ornda sig även med rabatt till vanlig brukare. .


Jag gillar inte riktigt det där sättet faktiskt, jag gillar rätt pris direkt, är man billigast behöver man inte pruta.
Att ha dessa rabatter högt och lågt betyder bara att nån annan medmänniska blir lurad.
En av de lokala hydralshopparna har alltid ca 50% på nästan allt en annan lämnar aldrig rabatt men är ändå alltid billigare..
Har en annan lokal järnaffär där jag för nåt år sen sa att jag ville lägga upp ett kundnr och vips fick jag mellan 20 och 40% rabatt, faan tänk alla tidigare år då jag betalat fullt pris.
Jag tycker det är renhårigare att ha fasta låga priser. Möjligtvis med nån slags rabatt som stegras ju mer man handlar för men inte som ska vara beroende på hur jävligt munläder man har.

//

   TS
Avatar Fallback
gossebear  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#20908 sant , tyvärr tänker gemeneman "ha där får jag 20% rabatt" och så blir man lurad av det.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).