Motorsåg och handhållet

Är LRF-erbjudandet om huggarkläder bra?

9 inlägg 5161 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Är LRF-erbjudandet om huggarkläder bra?

Sundhult  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#20867 Det är sista veckan (slut 080229) på LRF-erbjudandet om deras skyddspaket innehållande följande jonseredsprodukter:
- Skyddshjälm
- Skogsjacka Pro Light
- Skyddsbyxa 24 m/s
- Sågskyddskänga
- Första förbandspaket
för 3750 kr.

Min fråga är nu om någon kan säga något om framför allt kängorna. Är de sköna och fungerar bra så att det är värt att slå till?
Hur är det med byxorna? Är de behagliga?



   TS
Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback
gossebear  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#20880 Byxorna är ehlt ok, detta är ju den grövre byxan alltså 24 ms de har ju även de som är 20 ms och har mer stretch tyg i sig och är således lite dyrare.
Jag har själv de 24 ms byxorna och är fullt nöjd med de så länge jag inte klättrar i räden så fungera dessa mer än väl. Kan vara lite små varmt mitt i sommaren..

Avatar Fallback

Re: Är LRF-erbjudandet om huggarkläder bra?

knaggen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#20917
Sundhult skrev:Det är sista veckan (slut 080229) på LRF-erbjudandet om deras skyddspaket innehållande följande jonseredsprodukter:
- Skyddshjälm
- Skogsjacka Pro Light
- Skyddsbyxa 24 m/s
- Sågskyddskänga
- Första förbandspaket
för 3750 kr.

Min fråga är nu om någon kan säga något om framför allt kängorna. Är de sköna och fungerar bra så att det är värt att slå till?
Hur är det med byxorna? Är de behagliga?

Skyddsbyxa 24 m/s 1895 kr
Sågskyddskänga 2200kr
Skogsjacka Pro Light 925 kr
Skyddshjälm 595kr
summa 5615

Användarvisningsbild
Sundhult  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#20920 Visst, de ingående delarna är billigare nu än ordinarie pris. Frågan är snarare om kängorna är bekväma. Är de bara lågt prissatta och obekväma/ömtåliga/oanvändbara är det ett för högt pris ändå.

Byxorna har ju fått OK stämpeln av gossebear i alla fall.

//.D

   TS
Användarvisningsbild
pgo_jim  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#20959 Skyddshjälm o jacka är toppen
Har dom grejjerna fast orangea^^

Användarvisningsbild
swe#kipp  
#21001 Jag gillar inte HVA:s huggarkängor tycker inte dom sitter skönt på foten samt att jag sett många par stått hos min handlare för att dom gått sönder i limningen mellan gummi och läder ,,,,
annars har jag bara HVA grejer ,,samma saker som jonsered alltså :)

Användarvisningsbild
Sundhult  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#21013
swe#kipp skrev:Jag gillar inte HVA:s huggarkängor tycker inte dom sitter skönt på foten samt att jag sett många par stått hos min handlare för att dom gått sönder i limningen mellan gummi och läder ,,,,
annars har jag bara HVA grejer ,,samma saker som jonsered alltså :)


Gäller det även de nya för '08?

   TS
Användarvisningsbild
swe#kipp  
#21015 Det vet jag inte ,,jag provade dom för ett ca:1½ år sen, dom kan ju ha gjort dom hållbarare !!
själv köpte jag ett par Meindl från skogma istället, ungefär samma pris men otroligt sköna och har hittills hållt för men jag jobbar å andra sidan inte heltid i skogen !!

Avatar Fallback
Brill  
#21019 Ja måste säga att jag tycker kängorna är helt ok.
En väldig skillnad på vikt för det första.

Jag har en huggarkund som även är jägare och han har slutat använda sin "jaktkängor" (Chevalier) i förmån för huggarkängan istället.
Men det skiljer från person till person naturligtvis hur man är byggd.

Visst de har inget riktigt vattenmembran i sig, men behandlar man dom med
lädersmorning med jämna mellanrum och sköter om dom så är dom vattentäta.

Byxorna är relativt sköna, med halvstretch så dom sitter lite bättre än klassiska, Enda som slår dom är ju givetvis Pro-Tech byxan som är full stretch.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).