Motorsåg och handhållet

Stihl 020 avp ger inte bensin!?

8 inlägg 6297 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Stihl 020 avp ger inte bensin!?

Bajk  
#286374 Hej!

Skulle dra igång sågen för säsongen och möttes av en helt död såg. Var igång förra sommaren och då gick den kanon. Satt i nya membran, bensinfilter, tändstift förra sommaren.

Började dra i den och det hände inget, tog bort tändstiftet och lät den stå över natten. Idag testade jag igen och inget hände. Kollade bensinfiltret och det var blött ( svampen där i oxå). Hällde en tesked bensin direkt i förgasaren och då hoppade den igång! Rusade upp för att sen lägga av. Testade två ggr och gick igång båda gångerna.

Vad att göra nu? Börjar tro att den inte suger upp bensinen.

Tips mottages!!

Trevlig sommar



   TS
Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Stihl 020 avp ger inte bensin!?

Blivande snickare  
#286375 Har du bytt bensinslangen åxå?

Avatar Fallback

Re: Stihl 020 avp ger inte bensin!?

Bajk  
#286376 Tror jag gjorde det oxå nu när du frågar. Så jävla knepigt att öppna upp och kolla allt igen. Opraktisk konstruktion. Ska kolla efter hål på den.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Stihl 020 avp ger inte bensin!?

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#286390 Inte farligt knepigt sen man gjort det några ggr.
Tätheten på slang och impulsledning är oxå värt o kolla/byta.

Gör grundinställning först sedan du kollat komponenter. Är det rätt ska den starta på det.
Alltid halv tank eller mer vid justering.

Avatar Fallback

Re: Stihl 020 avp ger inte bensin!?

Bajk  
#286394 Impulsledning? Vad är det?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Stihl 020 avp ger inte bensin!?

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#286397 Det är slangen som ger puls till förgasarens bränslepump. Ledning/slang mellan vevhus och förgasarens fäste. Det är den impuls som ser till att det pumpar. Ibland kan det vara täppt av kass olja om det använts. Är det svart i vevhus så är det ofta beläggning eller helt täppt..

Avatar Fallback

Re: Stihl 020 avp ger inte bensin!?

Bajk  
#286472 Nu har jag fått igång den! Plockade ner den kollade alla slangar. Troligtvis satt bensinslangen inte helt tätt till förgasaren. Klämde på bensinfiltret oxå så att jag såg att det kom bensin ur det. Nu ska jag bara få förgasaren i balans. Efter fullgas så går den väldigt trögt på tomgång och ibland dör. T skruven eller L skruven som jag ska justera?

   TS
Avatar Fallback

Re: Stihl 020 avp ger inte bensin!?

Jocke91  
#286480 Testa att skruva in L skruven lite och se om det löser problemet du får efter fullgas.
Kan vara så att du får justera tomgången lite med när du är klar.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).