Motorsåg och handhållet

Primerpump, bra eller billigt skräp?

8 inlägg 3679 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Primerpump, bra eller billigt skräp?

LiddeLidman  
#20561 Har sett att Hva har infört primerpumpar på flera av årets modeller, bl a 346'an. Jag har fått för mig att sånt där hör hemma på billigt skräp och inte på proffsmaskiner.

Åsikter om detta?

// Lidde



   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild
masterchief  
#20575 Fungerar kanon, slipper rycka de obligatorska 7 husqvarnarycken 8)
Nackdelen är dock på röjsågarna att råttorna älskar att tugga sönder dem :roll:
Bytt ca 8st sista 3 åren.

Avatar Fallback
Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#20579 Plastbubblan man trycker på? Finns på 339:an, några 7 ryck behövs inte. Kanske några, man jag är inge bra på att starta sågar. :-)

Användarvisningsbild
Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#20581 Det har funnits förr på de dyrare o större sågen av samma anledning.

De måste ju få bränsle på nåt vis...

Användarvisningsbild

Re: Primerpump, bra eller billigt skräp?

maccall  
#20588
LiddeLidman skrev:Har sett att Hva har infört primerpumpar på flera av årets modeller, bl a 346'an. Jag har fått för mig att sånt där hör hemma på billigt skräp och inte på proffsmaskiner.

Åsikter om detta?


Att det där är en åsikt som bara passar för sågare som är så gamla och mossiga att de tom. med tycker att det är en onödig nymodighet att fylla ny bensin i sågen, det gjorde man ju redan hösten -64 så det behöver väl inte ändras med nått nytt..?

:D

Skämt åsido, det är vanligare på konsumentmaskiner, men jag kan inte se varför en kunning motorsågare skulle vilja stå och rycka i snöret en massa gånger bara för att pumpa fram soppa i stället för att trycka ett par snabba gånger på primern.

Borde väsentligt öka startutrustningens livslängd också. En primer är bra!
Senast redigerad av maccall fre 22 feb 2008, 23:10, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild
swe#kipp  
#20594 Håller med Mccall !
jag tycker det är konstigt att det inte är på fler proffsågar ,,,,
skulle inte haft nått emot att ha det på min 372:a den kan vara lite seg när den stått ett tag (4-6 ryck) dom två andra startar nio ggr av tio på andra rycket så där klarar jag mig utan :P

Användarvisningsbild
LiddeLidman  
#20595 Jag får se mig besegrad :D

Det är nog uppenbarligen som ni säger att det är skonsammare både för maskin och användare :wink:

// Lidde

   TS
Användarvisningsbild
Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#20603 Decomp o primer är startapparatens godaste vänner!

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).