Motorsåg och handhållet

nytt Iggesunds svärd

36 inlägg 12114 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild
pendomaster  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#21546 Finns det inga motorsågar med JETFIT :lol:

Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback
oddjob  
#22579 Vad är fördelen/delarna med iggesundssvärd jämf med andra?

Jag är ju lite ny på detta...

/oddjob

Användarvisningsbild
Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#22589 Priset är attraktivt o de verkar funka lika bra.

Användarvisningsbild
Thunborg  
#23117 Var och hämta nya svärdet idag 8)
Bild

Var tvungen och gå bakom huset och vippa ikull en ek :lol:
Fick inte sågen att varva ur riktigt , Får prova mer på måndag då några grova granar ska vippas :roll:
Men det var en fin känsla ändå :lol:

Avatar Fallback

Amatörer i farten

Motorsågsproffs XP  
#23201 Hej jag ser att ni inte kommit på att 404an på 3120on inte är bra.Framföralt så tar den för mycket effekt. Annvänd istället ett Stihl svärd med 3/8 delnind och bredda spåret. De finns upp till 1meter som standard.Kedjan måste vara en länk längre än på en Stihl. Jag har modifierat issågar till Norrlandskustens yrkesfiskare och har jobbat mycket med sågar över 100cc. Har själv en 3120 som husbehovssåg,kapar bakaved i gripen på en stor skotare , då annvänder jag ett 40"svärd med 3/8 som oregon tillverkar åt mig.365an har en28" och används till småkap.När jag blev bjuden av Husqvarna till oregon fabriken var jag med och tittade när de annvände en Husqv 181 och gjorde fälljacket med ett 38"svärd,sedan tog han fram 3120 on och satte igång att kapa runt roten med ett 54" svärd. När trädet fallit så klev 21 feta män upp på stubben. De ni. :D

Användarvisningsbild
Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#23209 Tjenare Motorsågsproffs XP.

De svärdet som är på bild är nog 3/8. Mitt är i alla fall.

Bild


Jag har kört ett par olika 3120, en trimmad för tävling av Husqvarna.
Ingen av dem går upp mot en 2100! :wink:

Du som har erfarenhet av litte större leksaker har du sprungit på en Jonsereds 111 nån gång?

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).