Motorsåg och handhållet

Husqvarnas Smart Start, hur funkar det?

18 inlägg 13865 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild
LiddeLidman  
#20682
Maltesson skrev:jadå, den återställer sig så fort sågen startar, så de e inget man behöver oroa sig över


Det var väl det jag tänkte :D

Jag har beställt en ny 346XP New Edition. Får den om ett par veckor hoppas jag. Det blev inget av den där 254'an som jag funderade på. Den såg bättre ut än den gick.

Nu blir det en ny såg i alla fall, kul som f*n. Jag håller på att längta ihjäl mig :D

// Lidde

   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild
th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#20688
Henrik K skrev:Tycker det är lättare å få igång vår 2095 Utan att trycka in dekomp ventilen. Den går tyngre men med den intryckt brukar man få dra fler ggr.


Tycker att min 2054 fungerar likadant, fler ryck behövs vid kallstart med dekomp intryckt. Trots det är nog det totala arbetet mindre med dekomp, framförallt går det ju lätt vid varmstart. Saknar dock pumpen, har en sådan på gräsröjaren med XTORQ-motor och den går alltid igång senast på andra rycket.

Avatar Fallback
Maltesson  
#20691
LiddeLidman skrev:
Maltesson skrev:jadå, den återställer sig så fort sågen startar, så de e inget man behöver oroa sig över


Det var väl det jag tänkte :D

Jag har beställt en ny 346XP New Edition. Får den om ett par veckor hoppas jag. Det blev inget av den där 254'an som jag funderade på. Den såg bättre ut än den gick.

Nu blir det en ny såg i alla fall, kul som f*n. Jag håller på att längta ihjäl mig :D

// Lidde


ja men det är ju härligt!

jag hade gärna köpt en sån också om jag bara hade haft råd, men ja går i skolan fortfarande, så de blir till att jobba på helgerna, och det blir man inte rik på :?

nej nu känner ja att vi börjar glida ifrån ämnet lite grann =)

men lycka till med sågen!

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).