Motorsåg och handhållet

Garanti fråga...

17 inlägg 7798 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Garanti fråga...

Pensionär  
#298135 Nu efter många resor och svåra besvär har sågen kommit hem igen. Har inte orkat skriva om alla gånger den har vart in på service men igår fick jag hämta den efter att den legat i månader hos Hva handlaren.

Nytt i sågen är, förgasare,koppling,i princip hela motorn förutom kolven. Filter,tändstift,mera filter å säkert nåt mera som jag inte kommer på nu.

Måste ju vart världens värsta skit jag hade fått, kan inte ens klassas som måndags exemplar.
Killen som skruva visa mig hur ett lager såg ut inne i sågen, nästan hälften av kulorna som saknades.
Det här i en såg jag enbart har använt till slyröjning i plantskog, totalt har den väl gått några 100 tals timmar.

Så nu undrar jag lite vad ni andra tycker. Förtjänar man någon kompensation från Husqvarna eller inte?
Handlarn skulle kolla om dom kunde ge mig en av deras senaste huggarhjälmar.

   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Garanti fråga...

anersimyra  
#298164 Är det på inget sätt frågan om handhavandefel borde du självklart erbjudits en helt ny såg.. :x :x

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).