Motorsåg och handhållet

Husqvarna 55 startar inte?

3 inlägg 3892 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Husqvarna 55 startar inte?

Husqvarnadriver.  
#270039 har en fräsch HQ 55 i min ägo. Som inte gått så mycket. Förra våren var den väldigt svårstartad. Men denna vår är den helt omöjlig. Har kollat tändningen och det funkar. Och har bytt membran o packningar i förgasaren. Även blåst rent den lite försiktigt. Provade även att starta på startgas. Men, nej inte gick det något. Efter en dags jobb med alltihopa, kom någon på att om man testar ta en förgasare från en annan maskin att testa med. Och den gick igång. Någon som vet om det går att rengöra min förgasare lite noggrannare då. Eller om det bara är att köpa ny? Det är en Walbro 170 som sitter på. MVH



   TS
Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Husqvarna 55

Brumsten  
#270060 Hej, har du kollat att nålventilen är ok?.
Det finns en finsil på pumpsidan i förgasaren mot inloppet till nålventilen, är den ok?.
Du kan prova med att tvätta förgasaren med ultraljudstvätt, det kan hjälpa.
Tyvärr så blir en del förgasare omöjliga att få stil på pga. inre blockeringar i kanaler
och i huvudmunstyckets backventil.
Ha de.

Avatar Fallback

Re: Husqvarna 55

Husqvarnadriver.  
#270068
Brumsten skrev:Hej, har du kollat att nålventilen är ok?.
Det finns en finsil på pumpsidan i förgasaren mot inloppet till nålventilen, är den ok?.
Du kan prova med att tvätta förgasaren med ultraljudstvätt, det kan hjälpa.
Tyvärr så blir en del förgasare omöjliga att få stil på pga. inre blockeringar i kanaler
och i huvudmunstyckets backventil.
Ha de.

Tack för ditt svar. Har faktiskt haft en firma inkopplad på det här problemet. Och dom har nog aldrig haft sånt här problem förut. Då blir det att inköpa en ny förgasare.
Så om nån har nån WT 170 som funkar, hör av er.

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).