Motorsåg och handhållet

Husqvarna 257

8 inlägg 5342 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Husqvarna 257

peo528  
#269395 Tjena.
Kan någon här på forumet hjälpa mig att hitta nåt ställe som säljer kolv o cylinder till en 257a?
Jag har sökt men inte hittat så jag skulle bli glad för lite hjälp.



   TS
Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Husqvarna 257

sveakatten  
#269396 Jag undrar om detta är rätt, men ring eller skriv och fråga Sven.

http://www.skogsverktyg.se/Engine-Parts ... :2923.html

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 257

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#269406 288:ans 54mm kolv passar inte i en 257:ans 46mm cylinder..

Avatar Fallback

Re: Husqvarna 257

axwell  
#269413 Servicecentralen Sundsvall

http://www.husqvarna.com/se/support/dow ... ypes=O%2cI

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 257

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#269415 Axwell...
Den sida du länkar till är Huskvarnas sida inte servicecentralen. De har inga sprängskisser längre utan hänvisar till tillverkaren.

Avatar Fallback

Re: Husqvarna 257

axwell  
#269448
Mange skrev:Axwell...
Den sida du länkar till är Huskvarnas sida inte servicecentralen. De har inga sprängskisser längre utan hänvisar till tillverkaren.


Det vet jag, framgår på deras hemsida att det är tillverkarens uppgifter, behöver inte vara sämre för det, snarare bättre :|

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 257

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#269455 Så varför då blanda in service centralen? De hade en bra bank innan med sprängskisser, men det var då...

Husqvarna ska ha beröm för att de har de tillgängliga. De är föredömliga på det viset o ska ha sin kred för det. Inte så ofta man hittar nåt o berömma dem för numera så man får vara noga o berömma det man kan berömma.

Avatar Fallback

Re: Husqvarna 257

SawTroll  
#269594
Mange skrev: .....
Husqvarna ska ha beröm för att de har de tillgängliga. De är föredömliga på det viset o ska ha sin kred för det. Inte så ofta man hittar nåt o berömma dem för numera så man får vara noga o berömma det man kan berömma.

Ja, det er veldig bra, spesielt siden "arkivet" går helt tilbake til 1972 eller så. På noen web-sider (eks. vis UK og Canada) er det tilsvarende med Jonsered, bortsett fra at arkiver ikke går like langt tilbake i tid. :grin:

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).