Motorsåg och handhållet

husqvarna 345

5 inlägg 21052 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

husqvarna 345

Niq  
#267626 Hej jag har blivit erbjuden att köpa en husqvarna 345 motorsåg begagnad men jag vet inget om den här modellen och hittar inte mycket om den på nätet. Jag sågar stock till ved för eget behov och har ett litet skogsområde som jag underhåller. Så vad vet ni om den sågen ? Motorstorlek effekt och allt annat man behöver veta.



   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: husqvarna 345

traktorz  
#267635 Husqvarnas 300-serie av sågar var lätta, smidiga, driftsäkra och enkla att meka. Med högre miljökrav så lanserades ersättarna med lite mer komplicerade friskluftsmotorer i 400- och 500-serien, varav femhundra-serien innehåller proffsmodellerna och fyrahundra-serien är budgetmodellerna.

Användarhandbok med tekniska data och reservdelslistor hittar du på Husqvarnas hemsida.

Jag har en CS2150 (350 ekvivalent) som liknar 345. Båda mycket smidiga och lätta sågar, fast inte i samma tåliga klass som de bästa i den här generationen, 346XP & 353 (CS2152) förstås. Finns nog en hel del skrivet i forumet om samtliga dessa modeller.

Tips:
Viktigt att ljuddämparen sitter åt med bägge skruvar, annars riskeras att plasthöljet smälter vid oljetanken på 345/350.

Ref:
http://www.husqvarna.com/se/support/download-manuals/

Avatar Fallback

Re: husqvarna 345

Niq  
#267638 Hittar bara manual till en röjsåg. När jag gjorde en sökning här på forumet om den sågen så hittade jag inte mycket. Tack för infon

   TS
Användarvisningsbild

Re: husqvarna 345

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
Avatar Fallback

Re: husqvarna 345

Phantom  
#267658 En trevlig såg och storleksmässig med 346. Dock inte lika varvvillig, utan mer anpassad för "amatör/hobbysågare". Annars är den driftsäker och enligt mig en trevlig såg.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).