Motorsåg och handhållet

vilken såg?

53 inlägg 16183 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild
PonsseBuffaloDual  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#19734 Nu har vi iallafall köpt en såg :) det blev en 2år gammal Stihl MS260C. 50cc, 3.5hk, 4.8kg, är den nått å ha?

Sen har vi köpt huggar utrs, köpt i augusti, använd 1 gång. Byxor, Stövlar strl 44, hjälm. Gissa priset på det! 2160kr hade det kostat nytt.

ska ta lite bilder på diket som vi ska ta veden ifrån så ni får se hur det ser ut :)

   TS
Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback
valmet901  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#19737 Tror du blir nöjd har själv två 260 eller ah farsan äger det ena. Min personliga uppfattning är att det är en slitstark såg. Ja vad kan ni betalat för huggarutrustningen 600 till 700 gissar jag på. Nu är väl det säkert fel uppåt vägarna. :lol:

Användarvisningsbild
PonsseBuffaloDual  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#19740 jag jag får hoppas att vi blir nöjde med den.
Vad gäller priset på utrustningen så svarar ja inte än :)

   TS
Avatar Fallback
gossebear  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#19768 det är en bra såg, lite fel märke för min egen del bara. .... men grattis till ett bra köp.

På utrusningen gissar jag 500 kr

Avatar Fallback
jokin  
#19777 Men gossebear vad har hänt?Du sa att stihl va bra!!!!! :D :D :D :D

Användarvisningsbild
PonsseBuffaloDual  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#19792 utrustningen kostade 700kr! ganska stor skillnad mot nypriset.

   TS
Avatar Fallback

ms 260

krichi  
#21668 Skaffa en stihl ms 260 istället, lätt, rapp och kraftfull nog att användas till slutavverkning om du så vill. Har själv en som jag avverkat över 2000 kubikmeter med och den funkar fortfarande perfekt med rätt underhåll givetvis.

Avatar Fallback
krichi  
#21669 Du hade ju redan köpt en sån såg jag nu, kan bara säga grattis! du kommer aldrig ångra dig :D

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).