Motorsåg och handhållet

Vågar man köpa en såg från USA via ebay?

46 inlägg 19858 visningar 9 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Vågar man köpa en såg från USA via ebay?

anersimyra  
#259162
Husqy346 skrev:Leveranstider från usa ? Det bästa jag har varit med om är 1 o1/2 dygn . Paket om förtullas i Malmö kan dröja upp till en mån . I stockholm ca1 vecka.
Får mig att tänka på Skåningen som hoppade fallskärm för första gången. Han hoppade från 2000 meter och skulle räkna till tre innan han utlöste skärmen. Han far ur planet, drar i backen och försvinner långt ner i myllan. Kamraterna rusar till, ser ner i gropen. De får syn på sin Skånska kamrat och skriker : HUR ÄR DET ? GICK DET BRA ? Ja, ja, vänta : TVÅÅ

Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Vågar man köpa en såg från USA via ebay?

Blivande snickare  
#259176 =)) =)) =))

Satan, nu sitter alla i bussen å tittar på mig! :ymblushing:

Avatar Fallback

Re: Vågar man köpa en såg från USA via ebay?

tallen100  
#259177 Eller som han som svalt en biljardboll, frun springer in på akuten å får tag på en syster, Hjälp min man har svalt en biljardboll!! Systern pekar å säger- där borta har du Kön!

Användarvisningsbild

Re: Vågar man köpa en såg från USA via ebay?

totte  
#259191 Tja, den här tråden har väl spårat ur nog nu, hoppas det blivit svar nog på frågan innan det övergick till haspelrullar och lustifikationer.

Får vi be historieberättarna att lämpligen fortsätta i därför avsedd avdelning om ni har fler på lager alltså.

Användarvisningsbild

Re: Vågar man köpa en såg från USA via ebay?

anersimyra  
#259213 Men om nu försändelsen riskerar att bli liggande upp till en månad, får man meddelande om detta ? Jag kommer ju långt innan dess kontakta säljaren och fråga var fan prylarna blev av, pinsamt om det då beror på ineffektivt tullarbete.

Avatar Fallback

Re: Vågar man köpa en såg från USA via ebay?

Jim_the_one  
#259218 Man får oftast ett försändelse/tracking -nr så man kan följa paketet hela vägen och då står det att den har anlänt till svenska tullen.

Användarvisningsbild

Vågar man köpa en såg från USA via ebay?

Huskyman  
#259237 Fick just mail från säljaren (företag i Ohio) att de bara skeppar inom USA, fast det uttryckligen stod i annonsen att den kunde skeppas world wide. Vilken jädrans jubelåsna! 😡
Jaja, det kanske är bättre att satsa på att handla i gamla Sverige då. Jag har dock lite svårt att hitta någon större bra XP-såg som är beggad.
Nåt bra tips på ÅF som har lite demo eller beggat hemma på hyllan runt Stockholm eller Sörmland? Typ en 371, 576 eller liknande XP-såg. Plånboken medger inte ett spritt ny såg just nu. :???:
Och det kommer inte bli min primära såg heller. Mera när det verkligen behövs.....

   TS
Användarvisningsbild

Re: Vågar man köpa en såg från USA via ebay?

Peteflamingstar  
#259287 Japp! Pelles Service i Hallstavik har två 576:or hemma, varav en är demokörd och därför lite billigare än den andra som är flångny. Snacka med Roffe:

http://www.pellesservice.com/

Användarvisningsbild

Re: Vågar man köpa en såg från USA via ebay?

anersimyra  
#259292
Huskyman skrev:Fick just mail från säljaren (företag i Ohio) att de bara skeppar inom USA, fast det uttryckligen stod i annonsen att den kunde skeppas world wide. Vilken jädrans jubelåsna! 😡
Jaja, det kanske är bättre att satsa på att handla i gamla Sverige då. Jag har dock lite svårt att hitta någon större bra XP-såg som är beggad.
Nåt bra tips på ÅF som har lite demo eller beggat hemma på hyllan runt Stockholm eller Sörmland? Typ en 371, 576 eller liknande XP-såg. Plånboken medger inte ett spritt ny såg just nu. :???:
Och det kommer inte bli min primära såg heller. Mera när det verkligen behövs.....
Slå till på en Dolmar 7910, samma vikt som 371 och 576. 78 kubik för 7990:-.. :smile:

Användarvisningsbild

Re: Vågar man köpa en såg från USA via ebay?

anersimyra  
#259295
Jim_the_one skrev:Man får oftast ett försändelse/tracking -nr så man kan följa paketet hela vägen och då står det att den har anlänt till svenska tullen.

Det var illa, något sådant nummer har jag inte.. :shock:

Avatar Fallback

Re: Vågar man köpa en såg från USA via ebay?

Elfving  
#259354
Huskyman skrev:Fick just mail från säljaren (företag i Ohio) att de bara skeppar inom USA, fast det uttryckligen stod i annonsen att den kunde skeppas world wide. Vilken jädrans jubelåsna! 😡
Jaja, det kanske är bättre att satsa på att handla i gamla Sverige då. Jag har dock lite svårt att hitta någon större bra XP-såg som är beggad.
Nåt bra tips på ÅF som har lite demo eller beggat hemma på hyllan runt Stockholm eller Sörmland? Typ en 371, 576 eller liknande XP-såg. Plånboken medger inte ett spritt ny såg just nu. :???:
Och det kommer inte bli min primära såg heller. Mera när det verkligen behövs.....

Kolla www.shopusa.com. De gör reklam för att de fixar allt med tull, leverans, moms etc från USA. Har aldrig behövt använda dem så jag har ingen egen erfarenhet.

Avatar Fallback

Re: Vågar man köpa en såg från USA via ebay?

knaggen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#259378
anersimyra skrev:
image.jpg
image.jpg
image.jpg
Kanske någon har någon av dessa i gömmorna ? Inga Cardinaler dock. Dessa Abu 333 och 444 såldes genom Åhléns och Holm, samt någon modell genom Tysklinds. Dessa är rariteter och går för stora pengar. Rullarna på bild är äkta och ingår i privata samlingar. Förfalskade kopior har förekommit på B.l.a Tradera. Bedragarna har klantigt nog använt bilderna ni nu ser. Det " sket " sig dock rejält då rullarna ni ser är kända av samlare värden över, själv avslöjade jag en bedragare med hjälp av trästycket vilket en av rullarna avbildas tillsammans med. :lol:

Dom verkar vara om lackade min jag har är svart och använd har även en cardinal 77x

Användarvisningsbild

Re: Vågar man köpa en såg från USA via ebay?

anersimyra  
#259413 Nej de är ytterst noggrant undersökta. En omlackad rulle avslöjas rätt omgående. Många försök har gjorts genom åren, men avslöjats av att färgen är ytterst svår att återskapa. I Italien har jag en bekant som är en auktoritet när det gäller Cardinaler. Han stötte på en rulle som först såg helt ok ut, men den var i misstänkt bra skick. En undersökning i svepelektronmikroskop avslöjade den som en förfalskning. Samlarvärlden tar sitt samlande på fullaste allvar.. :grin:

Avatar Fallback

Re: Vågar man köpa en såg från USA via ebay?

Jim_the_one  
#259541
anersimyra skrev:
Jim_the_one skrev:Man får oftast ett försändelse/tracking -nr så man kan följa paketet hela vägen och då står det att den har anlänt till svenska tullen.

Det var illa, något sådant nummer har jag inte.. :shock:


Är ju lite upp till säljaren att ge dig det utan att du frågar om det.

Användarvisningsbild

Re: Vågar man köpa en såg från USA via ebay?

palbin  
#259554 Det är väl inte billigare handla från US än från EU numera tror
jag - i vart fall inte om man tar hänsyn till alla extrapålägg vid
US-handel som man numera tyvärr sällan slipper ifrån (: . Och
EU är väl allt lite tryggare ... . Jag har föresten varit med om säl-
jare i UK som skickat grejerna utan moms ... men det kan man
ju inte hoppas på i allmänhet ... .

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).