Har nu kört några dagar med fabriksinställningarna på min 346:a och skulle snålställa den.
Till min besvikelse upptäckte jag att justerskruvarna för låg-och högvarv var begränsade till ca 180° justermöjlighet (vet inte om det är EPA-mög som sitter på sågen).
Vad jag sett på sprängskisserna över förgasaren är det endast plastförlängningar på justerskruvarna som begränsar detta.
1. Vad jag funderar på mest är om man ska försöka lirka loss hela plastmodulen så att man kommer in till själva ställskruvarna, eller om man bara ska klippa av stoppen?
Det är lite trångt med plats då det sitter ett fäste till primerblåsan m.m. delvis framför ställskruvarna, oavsett vilket alternativ man väljer.
2. Hur mycket bör man vinna i varvvillighet av att ev. byta ut varvtalsreglerad tändspole till en utan varvtalsreglering (förmodar att det sitter varvtalsreglerad dito där som original)?
Förgasaren är (förutom plaststoppen för justeringen av H/L skruvarna) helt ut som på den äldre 353G vi har.
3. Borde gå att beställa en sådan i värsta fall - eller har jag missat något?
MVH
Alias
-Mark Twain