Motorsåg och handhållet

Billigaste alkylat/aspebränsle du köpt nyligen

283 inlägg 129864 visningar 42 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Billigaste alkylat/aspebränsle du köpt nyligen

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#354892 Var hittar du Starta i 25 liter?

Köpte aspen 2T på pump, 23.91/l ink moms. Svårt att hitta billigare runtomkring. Näs motor och maskin, Skene.

Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Billigaste alkylat/aspebränsle du köpt nyligen

Hema  
#354923
Mangan skrev:Var hittar du Starta i 25 liter?

Köpte aspen 2T på pump, 23.91/l ink moms. Svårt att hitta billigare runtomkring. Näs motor och maskin, Skene.

Skene i Marks kommun?

Avatar Fallback

Re: Billigaste alkylat/aspebränsle du köpt nyligen

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#354931 Just precis. Eller om det ligger i Kinna. :) Samma område som Rondellens maskin.

Avatar Fallback

Re: Billigaste alkylat/aspebränsle du köpt nyligen

Hema  
#354980
Mangan skrev:Just precis. Eller om det ligger i Kinna. :) Samma område som Rondellens maskin.

Aha vad trevligt. Skenejärn är inte så billiga om jag minns rätt. Alltid uppskattat med bra tips! :)

Användarvisningsbild

Re: Billigaste alkylat/aspebränsle du köpt nyligen

johan eriksson  
#354987 23:-/L idag på granngården i Växjö.

Avatar Fallback

Re: Billigaste alkylat/aspebränsle du köpt nyligen

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#354992
Hema skrev:
Mangan skrev:Just precis. Eller om det ligger i Kinna. :) Samma område som Rondellens maskin.

Aha vad trevligt. Skenejärn är inte så billiga om jag minns rätt. Alltid uppskattat med bra tips! :)

Mim herre kanske bor i trakterna? Har du vägarna förbi Örby, så väntar en kopp kaffe. :)

Avatar Fallback

Re: Billigaste alkylat/aspebränsle du köpt nyligen

axwell  
#358935 Nu känns det inte direkt billigt längre, 20.75 inkl moms 2T på OKQ8 Skönsberg Sundsvall.
Prisskillnaden före moms än så länge 5.64 kr/l mot Biltema vid 5 litersköp.

Nu blev det 50 liter så då kan det väl löna sig att åka ett par mil extra.

Användarvisningsbild

Re: Billigaste alkylat/aspebränsle du köpt nyligen

SkogsGotte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#358942
Mangan skrev:Var hittar du Starta i 25 liter?

Köpte aspen 2T på pump, 23.91/l ink moms. Svårt att hitta billigare runtomkring. Näs motor och maskin, Skene.



Via en Starta återförsäljare man träffade på skogsnolia

Tycker att det är konstigt att man ej kan finna dessa i butik.

Intressant å se hur snabbt priserna höjs på 2-takt efter årsskiften i och med de nya skatterna på bränsle....

Användarvisningsbild

Re: Billigaste alkylat/aspebränsle du köpt nyligen

nelson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#360727 aspen 2-takt 21.12 inkl moms (på pump) på Runes i Emmaboda.

Avatar Fallback

Re: Billigaste alkylat/aspebränsle du köpt nyligen

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#418420
Mangan skrev:Köpte aspen 2T på pump, 23.91/l ink moms. Svårt att hitta billigare runtomkring. Näs motor och maskin, Skene.


Såhär ett år senare kan jag konstatera att priset är detsamma, sånär som på 1 öre. 23,90 ink moms betalade jag.

Avatar Fallback

Re: Billigaste alkylat/aspebränsle du köpt nyligen

jahlgren  
#425277 Svenssons livs i Alvhem. Aspen 2T på pum 21.00/l ink moms.

Användarvisningsbild

Re: Billigaste alkylat/aspebränsle du köpt nyligen

Ramswe  
#425316 Finns det någon återförsäljare av Aspen 2-t på pump i Sörmland eller Östergötland? Får punga upp med 35kr/l just nu på dunk och det går ju åt en hel del... :shock:

Användarvisningsbild

Re: Billigaste alkylat/aspebränsle du köpt nyligen

skogjussi  
#425335 Tjejen skulle till Ikea i Tammerfors\Finland så jag passade på att tanka Nestes 4T alkylat ur pumpen för 1,99€/Liter
jag räknade att 2T-oljan kommer att kosta ca 0,2 €/liter bränsle då man blandar själv

Användarvisningsbild

Re: Billigaste alkylat/aspebränsle du köpt nyligen

th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#426974
Ramswe skrev:Finns det någon återförsäljare av Aspen 2-t på pump i Sörmland eller Östergötland? Får punga upp med 35kr/l just nu på dunk och det går ju åt en hel del... :shock:

Kolla på http://www.aspen.se/Kopstallen Sök på Tankställe-pump så hittar du bl.a. Åtvidaberg, Linköping och Söderköping bland de 125 ställen i Sverige som säljer på pump.

OK har 16 stationer med 2T-alkylat, den sydligaste finns i Köping, samt 10 med 4T-alkylat varav två i Göteborgstrakten :grin: , en i Uppsala och en i Norrtälje https://www.okq8.se/pa-stationen/bensinstationer/

Användarvisningsbild

Re: Billigaste alkylat/aspebränsle du köpt nyligen

nelson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#426992 Tankade i Emmaboda för 21.40 inkl moms igår.. blir 20.90 efter rabatt [SMILING FACE WITH SMILING EYES]

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).