Motorsåg och handhållet

Vilken motorsåg?

65 inlägg 25566 visningar 15 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Vilken motorsåg?

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#251714
Brumsten skrev:Husqvarna är Husqvarna world-wide.
Bara olika säljbolag i alla länder dom är verksamma i.


Jo, så är det på sätt o vis, men inte samma bolag och tänkande.
Husqvarna säljare här och i USA har inte samma villkor, beställnings sätt, leverans ställe eller versioner av modeller att välja på. Här säljs inte mycket i varuhus heller, vilket underlättar en hel del. Även support skiljer sig eftersom de inte har samma som du.
Fick rätt god insikt i hur det skiljer då jag stod var o tittade i lite olika försäljnings ställen i USA ett litet tag.

Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Vilken motorsåg?

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#251715 Till exempel.
Om de vill ha eller behöver en annan förgasare, programvara eller annan konfiguration för sin marknad i USA så beställer de det och de monteras med det.
Då är det inte samma såg längre som här utan en såg anpassad för en marknad.

Avatar Fallback

Re: Vilken motorsåg?

SawTroll  
#252175
Mange skrev:Till exempel.
Om de vill ha eller behöver en annan förgasare, programvara eller annan konfiguration för sin marknad i USA så beställer de det och de monteras med det.
Då är det inte samma såg längre som här utan en såg anpassad för en marknad.


Stemmer det, men da fremgår det av delelistene, så det er rimelig enkelt å holde "track" på. Sagene som selges i Sverige og i England er som regel like, men det hender fortsatt at USA modeller er litt annerledes. Det er imidlertid ikke så vanlig som det var tidligere.

Användarvisningsbild

Re: Vilken motorsåg?

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#252206
SawTroll skrev:Stemmer det, men da fremgår det av delelistene, så det er rimelig enkelt å holde "track" på.

Det tror jag inte är så enkelt..

Användarvisningsbild

Re: Vilken motorsåg?

idolf  
#255724 God Fortsättning på er :mrgreen:
Nu är jag tillbaks, dålig täckning där jag bor så har ej varit ute på nätet.
Har kört lite med 201an mest lite underhuggning för en gallringsskördare som går på min mark. Men har mest suttit i grävmaskinen och bättrat den skogsvägen (så den inte rinner bort) jag skall köra ut allt på.
Än så länge är jag väldigt nöjd med sågen.

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).