jannee skrev:Måste vara helt ok att använda den gamla 2 taktoljan, du bör också blanda med superbensin, absolut INTE 95 oktanig.
95 oktan = för mycket med sprit iblandad.
Skogsmästarn skrev:jannee skrev:Måste vara helt ok att använda den gamla 2 taktoljan, du bör också blanda med superbensin, absolut INTE 95 oktanig.
95 oktan = för mycket med sprit iblandad.
Ok, bensinkvaliten är ju också viktig, bra att du tänkte på det. Vanlig 98 0kt eller Shell V -power ?
th skrev:Skogsmästarn skrev:jannee skrev:Måste vara helt ok att använda den gamla 2 taktoljan, du bör också blanda med superbensin, absolut INTE 95 oktanig.
95 oktan = för mycket med sprit iblandad.
Ok, bensinkvaliten är ju också viktig, bra att du tänkte på det. Vanlig 98 0kt eller Shell V -power ?
Varför inte testa att blanda med fyrtakt alkylat? Den säljs på tapp på ett antal ställen i landet, både Aspen och OK, och kostar i häraden 17-18 kr/liter.
jannee skrev:Själv kör jag på Shell Power, både motorcykel och sågar, aldrig haft några förgasarproblem - peppar peppar ta i trä.
jannee skrev:Jeepdunk = 20 liter bensin + 0,4 eller 0,5 liter tvåtaktssolja. Oljan först sedan är allt fix och färdigt när bensinen är påfyllt. Ingen risk att man glömmer sig.
Skogsmästarn skrev:anersimyra skrev:Drivaxeln på i vart fall 545:an måste vara rena lakritsremmen, allt under fullgas får ju hela riggrör och vinkelväxel att få "spatt", den har nu gått ca 40 timmar. Jag tror fan att min 20 år gamla 250 RX överlever "lakritsremmen"..
Menar du att drivlinan är vek o klen? eller vad menar du med "spatt"
Tror jag efter att läst alla inlägg ska köpa en 545FX, behöver inte handtagsvärme. 555 blir för klumpig, får hoppas att 545 klarar tuff o grov röjning ibland när det behövs, den borde ju vara starkare än min gamla 244rx?(även om cyl volymen är lika)