sön 15 feb 2015, 07:55#316431
[quote="halvproffs"]Evidence no1 skriver du men hur ska vi veta om det är samma såg eller det kanske bara är ett skal
Skämt åsido, Köpte en ny 238 för en massa år sedan och den har gått hur bra som helst.
Nu är den reserv för reserven men jag ska nog tanka den och köra några nostalgitankar om membran och slang är hel.[/quote]
Nu har det hänt! Igår letade jag på 238-an som stått undanskuffad ett antal år. Detta hände; Kedjan satt som fastsvetsad av oljan mot svärdet men med hjälp av flatmejlsen fick jag bort den och svärdet. Oljetanken var halvfull och Husqarnas vegolja var som om jag skulle hällt i den nyss. Tanken var halvfull med Aspenbensin och som test fick den vara kvar utan påfyllning.
Gick bara att dra ca 1dm av startsnöret sen var det stopp. Ställde en 2Kw värmare mot sågen i några timmar och sen gick det lätt att dra. På ca 18 draget startade sågen och gick hur bra som helst. Allt funkar!!
Som tack fick den nytt svärd och ny kedja. Ska hugga lite timmer senare i vår med den.
Det som inte kan lagas med silvertejp är inte värt att lagas