Motorsåg och handhållet

Lämpliga sågar för gallring

51 inlägg 18580 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback
gossebear  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#17502
maccall skrev:
gossebear skrev:346xpg.
det enda solklara valet.

Bra såg som fungerar över allt startar över allt och är lätt meckad. samt att man får tag i resvdelar överallt.

Sthil gör två bra sågar. MS 880 & MS 200 T

Sedan är väl jonsered sågen 2154 och HAV 346 i största delen samma såg i olika plastkåpor?



Du behöver helt klart vidga dina vyer över Stihlsågar lite... 660..? 361..?

Gamla Husqvarna 346XP är tekniskt identisk med Jonsered 2147, och den nya Husqvarna 346XP är tekniskt identisk med Jonsered 2153. Fast de röda är ju som vanligt mycket snyggare, inte minst över kopplingskåpan...


Du får gärna skänka din 020-T till mig. jag skall ge den en fin plats i garaget.

Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild
maccall  
#17540
gossebear skrev:Du får gärna skänka din 020-T till mig. jag skall ge den en fin plats i garaget.


:D

Det skulle vara nåt det, för att bidra till dina vyers vidgande... Njae, jag tror nog den får ligga kvar och vidga mina egna ett tag till, men tack för erbjudandet...

Användarvisningsbild
Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#17561 Jag har nog ett par tre över om du är sugen...

Du har väl nåt o bytamed tror jag jag vill minnas...

:lol:

Avatar Fallback
gossebear  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#17581 har du av nyare modell? de med "friläge" ?

Användarvisningsbild
Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#17669 Här ligger en skrotad 200, men "friläge" vet jag inte om jag sett eller ens hört talas om...

Avatar Fallback
gossebear  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#17682 ok mange vi tar det via pm.

Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).