Motorsåg och handhållet

vinkelväxel 244

5 inlägg 4670 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

vinkelväxel 244

rolf888-kewab  
#233250 Suck ,har kört allt som finns på marknaden typ de dyra röjsågarna.Fick en 244rx ja funkar ju rätt bra den va ju gratis hadde ingen själv just då,vibrerar och skramlar men
tuffar på.Nu till problemet gängorna i växeln som håller skyddet är slut m5 har provat å fixa detta med lösgäng,sån skit funkar ej.Slänga sågen eller finns ett vxlhus nån som vet.
gillar faktiskt den gamla sågen.



   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: vinkelväxel 244

Huggarn  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#233266 Släng den på tippen! å skaffa dig en riktig röjsåg! 244 är nog husqvarnas top of the line när det gäller fiasko genom åren! en riktig skitsåg enligt mig! :grin: märk väl att detta är vad jag tycker! andra har minnsan sagt här på forumet att dom har kört i 20 år med 244an utan "problem"!.....det dom många ggr glömmer att säga är att dom trimmar lite hallonbuskar i 20 min varje år!.....klart saker håller då!......nej.....allt som det står husqvarna på är inte guds gåva till brukaren! fast obildade människor vill gärna tro det! dom har gjort bra saker genom åren! bästa handvevade köttkvarnarna bla! jävligt fina bössor! väldigt fina symaskiner mm mm!......dom skulle kanske hålla sig till det dom fixar! :wink:

Avatar Fallback

Re: vinkelväxel 244

rolf888-kewab  
#371540 Har kört allt som finns husq stiel jonsered i 12 år föredrar jonseredan typ i 9000:- klassen.Men att ha till hemmabruk slå lite sly
tjockare gräs typ de som växer idiken Köp en rx244 så klarar alla allt som behövs kostar ca 1500 på blocket.Å skryta med annat svider bara i plånboken Glöm inte å kolla vinkelväxeln lägg sågen på höger sida följ röret neråt där vid klumpen finns en skruv kommmer inte håg storleken ca 17-21mm lossa den kläm i fett så de blir fullt på med skruven,se till att 95okt+blyersättning+viktigt köp billigaste 2taktsoljan.Finns många dyra typ okq8.Har runt huset ca 5000m ca40 träd å buskar rabatter damm å annat som frun vill ha.Där kör jag med stiga kollibri en sån med böjt rör kostar ca1500 köp en beg tycker jag.

   TS
Användarvisningsbild

Re: vinkelväxel 244

totte  
#371700 Vinkelväxeln på en röjsåg skall inte vara full med fett, stor risk att tätningarna far då. Halvfullt skall det vara.

Blyersättning är fullständigt onödigt i tvåtaktare. Spara in det och lägg pengarna på att köpa bästa kvalitet helsyntetisk tvåtaktsolja. Skulle aldrig i livet rekommendera den billigaste tvåtaktsoljan och framför allt inte påstå att det är viktigt att välja den.

Avatar Fallback

Re: vinkelväxel 244

özach  
#371715 bra Totte att du rätta upp det hela !

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).