Motorsåg och handhållet

Fel på Jula motorsåg art.nr. 726-728

11 inlägg 14618 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Fel på Jula motorsåg art.nr. 726-728

Sweden-viking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#231114 Fel på motorsåg art.nr. 726-728

Julas motorsåg med art.nr 726-728 har ett fel. Den automatiska kedjebromsen löser inte ut regelbundet vid kast. Det är sannolikt att motorsågar fram till batch 2062486, tillverkade under 2012, har denna brist.

Bruksanvisningen har nu uppdaterats med ett stycke om att användaren ska kontrollera funktionen på den automatiska kedjebromsen innan användning. Den nya bruksanvisningen finns att ladda ner på www.jula.se/motorsag-46cc-726728.

De kunder som vill får kostnadsfritt byta kastskyddet i ett Julavaruhus eller få full återbetalning. Endast motorsåg med art.nr 726-728 och batchnummer fram till batch 2062486 tillverkade under 2012 berörs och som såldes mellan september 2012 och mars 2013.

:D :D :D



   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Fel på Jula motorsåg art.nr. 726-728

totte  
#231115 Finns bara ett sätt att hantera en sån såg: Inte köpa eländet under några omständigheter!

Avatar Fallback

Re: Fel på Jula motorsåg art.nr. 726-728

Blivande snickare  
#231195
totte skrev:Finns bara ett sätt att hantera en sån såg: Inte köpa eländet under några omständigheter!

Och om skadan redan är skedd och den redan finns hemma så kasta den så långt du orkar!!

Användarvisningsbild

Re: Fel på Jula motorsåg art.nr. 726-728

totte  
#231196 Nej, den bör lämnas till återvinning av skälet att ingen annan skall hitta eländet och försöka använda den. Bättre för miljön också, har du inte fått lära dig att skräp skall man inte kasta?

Avatar Fallback

Re: Fel på Jula motorsåg art.nr. 726-728

Blivande snickare  
#231198
totte skrev:Nej, den bör lämnas till återvinning av skälet att ingen annan skall hitta eländet och försöka använda den. Bättre för miljön också, har du inte fått lära dig att skräp skall man inte kasta?

:oops: Jovisst du har så rätt, igen :D

Avatar Fallback

Re: Fel på Jula motorsåg art.nr. 726-728

tallen100  
#231201 Kasta den i återvinningen, så får ni rätt båda två :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: Fel på Jula motorsåg art.nr. 726-728

JensSkoog  
#231228
Sweden-viking skrev:Fel på motorsåg art.nr. 726-728

Julas motorsåg med art.nr 726-728 har ett fel. Den automatiska kedjebromsen löser inte ut regelbundet vid kast. Det är sannolikt att motorsågar fram till batch 2062486, tillverkade under 2012, har denna brist.

Bruksanvisningen har nu uppdaterats med ett stycke om att användaren ska kontrollera funktionen på den automatiska kedjebromsen innan användning. Den nya bruksanvisningen finns att ladda ner på http://www.jula.se/motorsag-46cc-726728.

De kunder som vill får kostnadsfritt byta kastskyddet i ett Julavaruhus eller få full återbetalning. Endast motorsåg med art.nr 726-728 och batchnummer fram till batch 2062486 tillverkade under 2012 berörs och som såldes mellan september 2012 och mars 2013.


Ursekta! Jag trodde du hadde kopt sagen! Tittade pa den nar Jula oppnade her i stan. Vad f for skit. Dom har ocksa not dom kallar rojsag - skulle inte ville blivet sett dod m den! (Skriven pa en I-Pad. Jedrans redskap for skogsfingrar och med manglande bokstaver. Dom forsvann pa semester i Polen.)

Användarvisningsbild

Re: Fel på Jula motorsåg art.nr. 726-728

anersimyra  
#231230
totte skrev:Nej, den bör lämnas till återvinning av skälet att ingen annan skall hitta eländet och försöka använda den. Bättre för miljön också, har du inte fått lära dig att skräp skall man inte kasta?
Återvinningscentralerna är bra ställen, där fann jag en isärplockad HVA 162 SG. Med fabriksny förgasare och övrigt bränslesystem utbytt går den numera som när den var ny, t.o.m värmen funkar fint. :grin:

Användarvisningsbild

Re: Fel på Jula motorsåg art.nr. 726-728

totte  
#231254 Jo det var som lite annat det, en riktig såg från Husqvarnas glansperiod! Men egentligen får man väl inte plocka grejor från återvinningen, men är ju inte alltid nån behöver se vad man gör :mrgreen:

Julasågarna bör man alltså helst krossa innan dom går till återvinning 8)

Användarvisningsbild

Re: Fel på Jula motorsåg art.nr. 726-728

totte  
#231256 Flyttade tråden hit där den hör hemma.

Användarvisningsbild

Re: Fel på Jula motorsåg art.nr. 726-728

Sweden-viking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#231262 När det gäller maskiner och farliga verktyg så ska man inte snåla anser jag...

Jag köper visserligen vissa handverktyg mm på Jula då jag tycker att dom har prisvärda vertyg mm.
Men då det gäller typ motorsåg så är det viktigt med säkerhet, och en stor fördel att det finns en fungerande eftermarknad med reservdelar, kunnande och service.
Så en motorsåg av välkänt fabrikat och typ som är välrenomerat av professionela utövare köper och gillar jag..Men det är ju valfrihet ännu i detta land.

:D :D :D

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).