Motorsåg och handhållet

STOR OCH STARK?

6 inlägg 3479 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

STOR OCH STARK?

Asavakithuskies  
#223039 Jag är på jakt efter en motorsåg modell större som passar för sågning med en Alaskan mills? Vad för modell på såg behöver jag och någon som har en över till humant pris?



   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: STOR OCH STARK?

JensSkoog  
#223049 Da burde du minst ha ei sag på 70 cc for at det skal fungere og ikke gå altfor sakte. Hvorfor ikke se seg om på bruktmarkedet og finne en eldre modell av ei rimelig sag så du får prøvd deg fram.

Användarvisningsbild

Re: STOR OCH STARK?

JensSkoog  
#223050 Da burde du minst ha ei sag på 70 cc for at det skal fungere og ikke gå altfor sakte. Hvorfor ikke se seg om på bruktmarkedet og finne en eldre modell av ei rimelig sag så du får prøvd deg fram.

Användarvisningsbild

Re: STOR OCH STARK?

palbin  
#223097 Stora Hva-xp-proffs-sågar blir inte särskilt mkt dyrare med
storlek - man kan köpa precis en så stor man behöver utan
den kostar särskilt mkt mer än den minsta man kunde tänka
sig när man börjar röra sig i större än 60cc sortimentet ... .

Avatar Fallback

Re: STOR OCH STARK?

Lgard  
#223129 Jag hade en 50cc såg till logsols timmerjigg. Den var för klen och fick slita ont. Bytte upp mig till en 90cc och det var en väsentlig förbättring. Kraft finns så det räcker och blir över ivf på 90cc sågen.

Avatar Fallback

Re: STOR OCH STARK?

tallen100  
#223167 Ska ju vara så stor att du inte behöver plåga den hela tiden för då är sågen snart slut. Bör nog vara runt 70cc inte mindre iaf.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).