Motorsåg och handhållet

Rengöra aspendunkar

24 inlägg 14302 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Rengöra aspendunkar

tallen100  
#221648
SkogsGotte skrev:
Men hur hälsoskadligt kan det vara att dricka vattnet? medveten om att det finns en del ämnen i bränslet som kan framkalla cancer, men det verkar iofs allt man äter också kunna göra.


Hur som helst är det väll inte värt att riskera hälsan för att snåla in på nya vattendunkar.
Å hur bra smakar vatten med aspensmak :?: jag skulle inte dricka det i första taget!

Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Rengöra aspendunkar

SkogsGotte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#221649 höll verkligen på att bryta ihop när man för hand (biltemagrejer) pumpade över bränslet till 25 liters dunkar från fatet, tog drygt en timme att stå där och tömma ett fat givetvis blev det ju en del spill också så tror inte man tjänar så mycket på det.

billiga elektroniska pumpar för att pumpa bensin verkar inte vara speciellt vanligt heller, en helt annan sak när det gäller diesel...

Plåtfaten fungerar utmärkt att ha som soptunnor :)


tallen100 och ni andra jag kommer ej att använda det till dricksvatten...

   TS
Avatar Fallback

Re: Rengöra aspendunkar

tallen100  
#221652 [quote="SkogsGotte"]
billiga elektroniska pumpar för att pumpa bensin verkar inte vara speciellt vanligt heller, en helt annan sak när det gäller diesel...
quote]

Finns ju sånnahär kranar att skruva i faten.. så man får lägga faten på nån ställning eller nått så dom lutar lite framåt sen är det bara att ha en dunk med tratt under å öppna kranen... kunde ju va värt att prova.

Avatar Fallback

Re: Rengöra aspendunkar

Tosca  
#221656
89-115235.jpg

http://www.pk-produkter.se/Fattippare
89-117132.jpg

Avatar Fallback

Re: Rengöra aspendunkar

tallen100  
#221657 Precis vad jag menade :lol:

Avatar Fallback

Re: Rengöra aspendunkar

Tosca  
#221658 För bättre flöde när man fyller 25L-dunkar finns det kranar till stora hålet också.

Användarvisningsbild

Re: Rengöra aspendunkar

anersimyra  
#221659
tallen100 skrev:
SkogsGotte skrev:billiga elektroniska pumpar för att pumpa bensin verkar inte vara speciellt vanligt heller, en helt annan sak när det gäller diesel...
quote]

Finns ju sånnahär kranar att skruva i faten.. så man får lägga faten på nån ställning eller nått så dom lutar lite framåt sen är det bara att ha en dunk med tratt under å öppna kranen... kunde ju va värt att prova.
Köper du ny pump ska denna vara av mässing, plast är ABSOLUT FÖRBJUDET.
Mvh Anders.

Användarvisningsbild

Re: Rengöra aspendunkar

SkogsGotte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#221661 http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Verkt ... mp-191429/

var denna fatpump man köpte, (kommer ej att köpa någon ny!) sedan vet man ju att det finns risk för kondens i faten så därför tömde man den på direkten...

   TS
Avatar Fallback

Re: Rengöra aspendunkar

tallen100  
#221664 Bland dom pumparna skulle jag ha satsat på den med vev... mycket lättare att veva, å fortare går det.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).