Motorsåg och handhållet

Reservdelar husqvarna

5 inlägg 5431 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Reservdelar husqvarna

peo528  
#215629 Tjena.
Jag har en gammal såg som jag fick en gång i tiden det är en 351g.nu är det så att spärren till gashandtaget har gått sönder på den. Vet någon här om det finns delar till denna såg eller är det bara att skrota den?



   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Reservdelar husqvarna

Peteflamingstar  
#215631 Hej, vad är det som gått sönder? Spärren består ju bara av en ledad plastbit med en liten fjäder inuti som ser till att plastbiten fjädrar tillbaks. Hela "handtagsdelen" går förmodligen att byta. 351:ans handtag är väl lika både 353, 346 m.fl så det ska nog inte vara så svårt att få tag i. Knalla in hos närmsta såghandlare/reparatör så kan nog de hjälpa dig.

Användarvisningsbild

Re: Reservdelar husqvarna

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#215632 Det är nog bara o knalla in till en återförsäljare o hämta/beställa. Ta sågen med dig så sätter de i den med om så önskas. Kostar inte många tior.

Bakre handtaget är en del av tanken.

Avatar Fallback

Re: Reservdelar husqvarna

peo528  
#215633 Förklarade kanske lite otydligt. Ber om ursäkt för detta. Menar den gråa plastspärren på ovansidan av gashandtaget. Följer ert råd o åker till en åf. Tack för hjälpen

   TS
Avatar Fallback

Re: Reservdelar husqvarna

Nonkan  
#215958 Gasspärr heter det, är samma som på Husqvarna 353 och 346 mfl. Jonsereds till 2152 och 2147 passar också, med skillnaden att deras är svart.

Det är nog något alla åf har hemma...

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).