Motorsåg och handhållet

Skadad av motorsåg

40 inlägg 17606 visningar 10 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Skadad av motorsåg

Tikka  
#214279 Nu fick man sig en nyttigt påminelse! :???:

Har för vana att knycka till bakre handtaget på min Husqvarna med TrioBrake vid förflyttning men ibland slarvas det. :sad:

Krya på dig!

Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Skadad av motorsåg

totte  
#214290 Tror vi alla är glada att höra att du fått bra vård och att det verkar som du skulle bli återställd!

Efter vad du skriver får man nog föra den här olyckan mest på oturskontot, även det osannolika inträffar ibland, bara en eländig otur att du skulle drabbas av det. För just när man skall till att såga så slår man ju ur bromsen även om man varit aldrig så noga.

Hindrar inte att alla som går och viftar med en startad såg utan bromsen till, bör tänka efter.

Användarvisningsbild

Re: Skadad av motorsåg

T Landström  
#214291 Bara man slipper höra: "Gud vad klantig du är"
Va det första jag fick höra av småpojkarna på jobbet när jag bröt handleden på jobbet före jul...

Om jag inte sagt det tidigare...så krya på dig...
Jag sitter ju lite i samma sits med operation och daglig träning av handled och fingrar...men börjar äntligen jobba igen på måndag efter 3 månaders sjukskrivning...

Avatar Fallback

Re: Skadad av motorsåg

Nonkan  
#214313
jbergstrand skrev:
Malmö får jag åka till, så de e ju en bit men bara de blir bra.

Minispakarna kan nog vara bra då det är rörelse utan belastning, men det blir en speciell krankörning med stelopererad handled :wink: men det går, börjt med lite småstunder nu så :)


Bra att du delar med dig.

Spännande med Malmö, jag har en kompis som jobbar som arbetsterapeut på handkirurgen där. Hon gillar inte motorsågsskador kan jag ju säga, de brukar ställa till ganska mycket.

Användarvisningsbild

Re: Skadad av motorsåg

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#214361 Roligt o höra att du är på bättring!

De är duktiga i Malmö!

Avatar Fallback

Re: Skadad av motorsåg

jbergstrand  
#214386
Nonkan skrev:
jbergstrand skrev:
Malmö får jag åka till, så de e ju en bit men bara de blir bra.

Minispakarna kan nog vara bra då det är rörelse utan belastning, men det blir en speciell krankörning med stelopererad handled :wink: men det går, börjt med lite småstunder nu så :)


Bra att du delar med dig.

Spännande med Malmö, jag har en kompis som jobbar som arbetsterapeut på handkirurgen där. Hon gillar inte motorsågsskador kan jag ju säga, de brukar ställa till ganska mycket.


kanske henne jag går hos ;)

   TS
Avatar Fallback

Re: Vad kör ni med?

Brumsten  
#214588
jbergstrand skrev:
gnisten83 skrev:Vad har du hittat på??

trilla med motorsågen o tappa den, satte handen först i marken o sen landa svärdet över den, när överkroppen landar på såget gasar det upp innan ja kommer åt kastskyddet....

Tråkigt med din skada, hoppas att blir handen blir helt återställd
även om det kommer att ta tid.
Nu vet jag inte vad du hade för såg vid olyckstillfället.
Men om du har en såg med Trio-brake eller Qvick-stop, löste den vid fallet?.
Om du inte har det, tror du att utgången blivit annorlunda med en
såg med T-b. alt. Q-s?.

Avatar Fallback

Re: Skadad av motorsåg

D Brown  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#220909 Hur har det gått?

Användarvisningsbild

Re: Skadad av motorsåg

JensSkoog  
#220950 Du har nå jamen hatt flaks tross alt! Lykke til!

Avatar Fallback

Re: Skadad av motorsåg

jbergstrand  
#221819
D Brown skrev:Hur har det gått?


Jo det går frammåt, helt utan skydd nu när jaa vistas i lugn miljö, max belastning kg, ( men de går me mycke mer ) :wink:

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).