Motorsåg och handhållet

Tillverkningsår på såg köpt nu?!?

4 inlägg 3973 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Tillverkningsår på såg köpt nu?!?

Niklas_F  
#212175 Hej

Köpte nyligen en Husqvarna 440E såg. Då jag började kolla på tillverkningsskylten så tycker jag mig tolka att sågen är tillverkad 2009? :surp:
Hur skall man förhålla sig till sådant? Är det bara att gilla läget eller?

Viktigaste är väl att inte modellen ändrat från 2009 till 2013 men det har jag inte lyckats klura ut ännu? Finns det någon som vet något om det finns flera generationer på denna såg?

2013-02-14 21.07.34.jpg

2013-02-14 21.07.49.jpg




   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Tillverkningsår på såg köpt nu?!?

traktorz  
#212185 Förslagsvis kollar du på Husqvarnas supportsidor efter reservdelslistor. Dock saknar jag där en hänvisning till vilka serienummer en viss IPL (Illustrated Parts List) hör.

Många siffror på sågen, även med hänvisning till de specifikationer på emissionskrav som föreliggande modell uppfyller. Intressantast är nog s/n som visar på tillverkning vecka 50 år 2009.

Förmodligen tillverkas vissa modeller som denna "batch"-vis som skall räcka ett antal år, vilket kan förklara att sågen är drygt tre år sen själva ihopmonteringen. Inget ovanligt alls för industriell produktion. Garantier mm gäller ju förstås från köpdagen.

Ref:
viewtopic.php?f=12&t=16072#p211122
http://www.husqvarna.com/se/support/dow ... ypes=O%2cI
http://www.husqvarna.com/ddoc/HUSI/HUSI ... aa__44.pdf

Avatar Fallback

Re: Tillverkningsår på såg köpt nu?!?

Niklas_F  
#212447 Tack för svaret och länkarna. Jo huvudsaken att garantin är ok, och det är den nog i mitt fall.

   TS
Avatar Fallback

Re: Tillverkningsår på såg köpt nu?!?

Phantom  
#212468 Garantin gäller alltid från inköpsdatum och har inget med tillverkningsår att göra, bara att köra på :)

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).