Motorsåg och handhållet

Testare för röjsågsklingor eftersökt!

9 inlägg 5781 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Testare för röjsågsklingor eftersökt!

Dolmarsven  
#211318 Jag letar efter två testare som vill testa en ny röjsågsklinga.
Vi planerar att tillägga dessa klingor till vårt sortiment.

På Youtube finns det en video om klingor men vad säger en video? Därför letar vi efter två personer som kan prova dessa klingor om de duger för Sveriges skog och trädgård.



Vi skickar klingor kostnadsfri till testaren och vi vill ha ett omdöme som gäller användningsområdet, helintrycket, hållbarheten och resultatet efter insatsen.

Efter testet kan testaren behålla klingan.

Kontakta mig gärna via PM om du är intresserad.



   TS
Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Testare för röjsågsklingor eftersökt!

Simon.M  
#211497 Skuille vart intresantare i sett den i träd efter en sådan behandling :grin:

Användarvisningsbild

Re: Testare för röjsågsklingor eftersökt!

totte  
#211506 Som jag förstår så är det precis det som Sven är ute efter, att få den testad för om den faktiskt fungerar som videon vill hävda.

Användarvisningsbild

Re: Testare för röjsågsklingor eftersökt!

Dolmarsven  
#211516 Precis totte :grin:

Vi har hittat några testare och efter testen kan jag gärna rapportera :mrgreen:

   TS
Användarvisningsbild

Re: Testare för röjsågsklingor eftersökt!

totte  
#211560 Mycket bra! :-bd

Användarvisningsbild

Re: Testare för röjsågsklingor eftersökt!

SkogsGotte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#211572 Har prövat liknande klingor, efter en rejäl stenträff så blir det skador på tänderna. Eftersom tänderna är ytterst svåra att fila till igen så är det bara att kasta bort dem :S

Eftersom dessa klingor brukar vara dyrare så torde det vara bättre rent ekonomisk att köpa 2 st vanliga klingor istället. (kan ju fungera om man lånar ut sågen till någon som ej har erfarenhet av filning då kan möjligtvis denna klinga vara något intressant)

Men kan ju vara en annan sorts klinga detta men känns som att själva tänderna såg likadana ut som de jag hade köpt, kommer dock ej ihåg vart jag köpt dem trodde det var på skogma eller nima men kunde ej hitta igen klingan där nu.

Användarvisningsbild

Re: Testare för röjsågsklingor eftersökt!

Dolmarsven  
#211579 Vi får se vad händer. Jag är jätte nyfiken vad testaren säger. :mrgreen:

   TS
Avatar Fallback

Re: Testare för röjsågsklingor eftersökt!

MaxPax  
#287874 Hur blev testresultaten?

Användarvisningsbild

Re: Testare för röjsågsklingor eftersökt!

Dolmarsven  
#287883 Kanske de som fick klingor kan svara på det också!?
Vi fick tyvärr inte så mycket feedback på det.
Klingor är otroligt bra finns nu även i 230mm men dem har väl begränsningar om det gäller skogsröjning större än 70mm diameter.

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).