Motorsåg och handhållet

261 M-tronic

7 inlägg 4541 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

261 M-tronic

Valmet 505  
#209000 Är det någon som hört om stihl vill sälja några 50 cc sågar i framtiden. Någon som hört nåt skvaller om det kommer M-tronic på 261 inom överskådlig framtid?



   TS
Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: 261 M-tronic

Rank  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#209010 Rykter finnes men ingenting bekreftet.
I 2013 katalogen finnes bare 261 uten M-Tronic

Avatar Fallback

Re: 261 M-tronic

jon h  
#209590 Stihl har planer om det, men vet ikke om det blir i år.

Avatar Fallback

Re: 261 M-tronic

huggar*n  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#209682 Om dom överhuvud taget ska få sälja några 50cc-sågar framöver,så lär dom nog komma med något nytt inom en snar framtid! 261àn var redan omodern när den släpptes!konstgjord andning med dom nya miljökraven tyvärr,i väntan på nått bättre får vi hoppas!.

Avatar Fallback

Re: 261 M-tronic

fs480  
#211606 Hört att 362 an kommer att förnyas. Blir säkert så också med 261 an. Använder båda dessa sågar och är mer än nöjd! Sen har jag med i skoterbagen en 192 a. perfekt för att ha med sig när man fixar skoterled. Kan ha den med på Summiten!!!

Användarvisningsbild

Re: 261 M-tronic

traktorz  
#211616 Högerhandsbromsen C-Q är visserligen en nödvändig säkerhetsdetalj, men den fryser ihop för oss vintertid. Behöver därför alltid ta in sågen och låta den tina i värmen, samt rengöra den tills nästa dag. MS362 V-W är nog därför en bättre vintersåg än vår MS 362 C-Q.

I övrigt är MS 362 en fantastisk såg med en urstark motor som i en trimmad moppe, och låter som en sådan också. RS-kedjan på 3/8" och kombinerat med ett 18" svärd bidrar till den positiva upplevelsen.

Om nu elektronisk motorstyrning kommer på bred front, så varför inte i den populära 50cc-klassen? Beträffande MS 261 vs Husky 550 XP® G TrioBrake™ så undrar jag dessutom om Husqvarnas TrioBrake är lika problemmässig i vinterkylan som Stihls C-Q implementation?

Avatar Fallback

Re: 261 M-tronic

can  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#211751 362 er rett og slett for tung og klumpete synes eg bør fornyes.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).