Motorsåg och handhållet

Stihl 490 strul!!!

7 inlägg 4211 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Stihl 490 strul!!!

Kalles.boaryd  
#201594 Hej köpte en 490 efter att jag testa en som demo såg i en vecka som gick kanon bra. Men när jag fick min nya så har det varit lite strul hela tiden tex. Byte av förgasare . Värmen pajade efter några veckor gas varar som fryser jag som sagt lite strul. Är det bara jag eller har fler haft dessa problem? /kalle



   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Stihl 490 strul!!!

Huggarn  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#201663 köp en husqvarna vettja!! dom är helt prickfria!!....aldrig några problem!!...högsta kvalitet!!

Avatar Fallback

Re: Stihl 490 strul!!!

Kalles.boaryd  
#201666 Den tanken har också slagit mej en av mima anställda kör det och han trackar mej hela tiden! Men den är lite för ny för att byta bort. Vad kör du för modell av hva?

   TS
Avatar Fallback

Re: Stihl 490 strul!!!

peter399  
#201696 Verkar inte som om Stihl fått till det riktigt med 490 ... Vi fick rådet att gå på den gamla 480n och det känns ganska bra så här i efterhand, inte minst med tanke på 490s vinkelväxel, Känns ganska bra med en fettplugg trots allt men se där har de försökt spara in några kronor på de nya och vad händer ? Men återigen, varför köpa en konventionell röjsåg överhuvudtaget när det finns 535 Fbx....

Avatar Fallback

Re: Stihl 490 strul!!!

Kalles.boaryd  
#201698 Har och har haft ett antal 480 sågar som har gått kanon men är lite för klena i vissa lägen. Så jag tänkte gå upp en storlek, har även testat midje röjsågen men var inte så impad. Funkade bra i vissa bestånd men inte i alla. Även dom har ju strulat en del./kalle

   TS
Avatar Fallback

Re: Stihl 490 strul!!!

peter399  
#202253 Köp en HVA 555:a i så fall. Bäst i test mot Stihl 560 I Norra Skogsmagasinet.

Avatar Fallback

Re: Stihl 490 strul!!!

Kalles.boaryd  
#202254 Fick svar från stihl i går att dom byter in den så det blir en hva i sället. Är lite sugen på 555 fxt
har duen sådan?

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).