Går det att ta förgasaren från en 357 till en 346 för att få mer klös i den?...
jag skall prova iaf... borde gå en backöl, en kväll i verkstaden sen så går allt
Skogsluffarn skrev:jo jag gör det själv. Ljuddämparn kommer från en 345, då de dämparna nästan e helt rena inuti, sen så tog jag 357:ans förgasare då den skall mata mer bensin och med ett luftfilter med större luftyta, de som står på önskelistan är att skicka ner den till motorsågsservice i skeppshult och sänka cylinderfoten, sen så hade jag velat ha ett större drev så att man får fart på kedjan i förtsa gallrings skogen.
Sågen går uta bara h#lv#te 😈
och nån gång i framtiden så skall jag bygga en expansions ljuddämpare, bara jag hittar ritningar och formler för rätt cylinder volym... men då heter väl sågen nåt annat...
Magnus M skrev:Intressant det här med trim . Det var tydligen monterat inslipat utan kil. Konstigt att det håller tycker jag men det var inga problem o sågen gick som tusan. Det är väl iofs. konan som håller hjulet, kilen är väl mest till för att det ska sitta rätt men ändå!!
Magnus M
Magnus M skrev:Intressant det här med trim . En bekant som jobbar åt ett stort skogsföretag som huggare/alltiallo har en 346a som är trimmad av en firma. Han berättade lite om sågen o bl.a. så hade han fått instruktionen att aldrig lossa svänghjulet själv. Det var tydligen monterat inslipat utan kil. Konstigt att det håller tycker jag men det var inga problem o sågen gick som tusan. Det är väl iofs. konan som håller hjulet, kilen är väl mest till för att det ska sitta rätt men ändå!!
Magnus M