Motorsåg och handhållet

Resonemang kring ny såg

39 inlägg 15716 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Resonemang kring ny såg

Hema  
#198935 :)

Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Resonemang kring ny såg

OAS-forests  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#198937 357:an är ju en stark såg! vad sitter det för svärd på den?

Avatar Fallback

Re: Resonemang kring ny såg

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#198939 Skall sitta 15" på.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Resonemang kring ny såg

Vesslan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#198941
Mangan skrev:Det blev en begagnad 357xpg utan triobrake, köpt på nätet. Hoppas den inte skär första veckan... ;)


Bra val!

Tror att du kommer bli nöjd, vänta som vanligt på bilder och FILMER från provkörning 8)

V

Användarvisningsbild

Re: Resonemang kring ny såg

ss0803  
#198965
Mangan skrev:Det blev en begagnad 357xpg utan triobrake, köpt på nätet.

Bra val, kommer bli ett utmärkt komplement till din 339:a !

Som jag skrev tidigare fungerar det även att kvista med en 357:a, om det är lite grövre träd du hugger. Då särskilt med 15" svärd, blir det längre kan sågen kanske upplevas lite osmidig för kvistning.

Avatar Fallback

Re: Resonemang kring ny såg

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#198968 Vi får se, köpte ett par nya huggarbyxor samtidigt. Kommer nog idolbilder så småningom.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Resonemang kring ny såg

totte  
#198976 15" är helt rätt för den sågen, med det klarar man det mesta och jag tror det ger sågen bästa balansen, med 13 misstänker jag att den blir en aning baktung och dessutom inte tillgodgör kraften i sågen ordentligt vid grovkapning/fällning.

Avatar Fallback

Re: Resonemang kring ny såg

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#198999 Skall bli kul att se skillnaden när man kapar. Har bara kapat med 339 innan.

   TS
Avatar Fallback

Re: Resonemang kring ny såg

Hema  
#199011 Jag är jättenöjd med min 357:a med 18", tror det är en -09. Men med 18", blir den allt lite jobbig att gå o kvista med :)

Är allt lite sugen på en 339:a, men det är eg. inget jag måste köpa in då min jonsered 2141 funkar så bra. (borde kolla upp viktskillnaden)

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).