Motorsåg och handhållet

J***a Röjsåg!!!

31 inlägg 11279 visningar Svara, dela mm...   
Avatar Fallback
valmet901  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#18437 Kom på det nu att det är en lös del som man trycker dit sitter i där man köper såget utan följer med löst. Trycker dit det i en skrena längst ner på kåpan. Sen om det regnar drar ju pappersfiltret åt sig fukt med luften så det tror fan det att såget går dåligt :lol:

Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback
knaggen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#18440
valmet901 skrev:Kom på det nu att det är en lös del som man trycker dit sitter i där man köper såget utan följer med löst. Trycker dit det i en skrena längst ner på kåpan. Sen om det regnar drar ju pappersfiltret åt sig fukt med luften så det tror fan det att såget går dåligt :lol:

sågfan går lika dåligt om det inte regnar

Användarvisningsbild
Skogshuggarn  
#18460 Pappersfilter på röj/motorsåg låter inte alls som någon bra lösning,,,, oavsett väderlek.

Användarvisningsbild
Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#18483 Kanske är fel på sågen om den går så illa..

Men pappers filter på röjare eller såg tror jag inte på..

Avatar Fallback
knaggen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#18488
Mange skrev:Kanske är fel på sågen om den går så illa..

Men pappers filter på röjare eller såg tror jag inte på..

det finns inget fel på motorn utan problemet är den förbanade kina förgasaren som inte vill fungera
förgasaren verkar ha ett eget liv får väl beställa lite exorcism på fanskapet förgasar n tål inte väder omslag utan att börja att konstra med högre tomgång och vice versa i bland då brölar den som en kåt tjur och i bland så går den som en scud missil och det är bara med lite väder omslag.

Avatar Fallback
träis  
#18491 Prova att göra som valmet 901 skriver och du kommer att få en helt annan såg att arbeta med.480 måste ha vintertillsats redan vid tio plus grader för att fungera bra.Motorn arbetar för övrigt mycket bättre med vintertillsatsen även om du behöver rengöra den ofta.Mvh Träis

Användarvisningsbild
Magnus M  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#18507
knaggen skrev:
Mange skrev:Kanske är fel på sågen om den går så illa..

Men pappers filter på röjare eller såg tror jag inte på..

det finns inget fel på motorn utan problemet är den förbanade kina förgasaren som inte vill fungera
förgasaren verkar ha ett eget liv får väl beställa lite exorcism på fanskapet förgasar n tål inte väder omslag utan att börja att konstra med högre tomgång och vice versa i bland då brölar den som en kåt tjur och i bland så går den som en scud missil och det är bara med lite väder omslag.


Du kanske ska pröva o prata lite snällt med den. Klappa den lite fint o så :)

Magnus M

   TS
Användarvisningsbild
Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#18518 Med vänlighet kommer man långt!

Kanske till o med får lite hjälp...

Användarvisningsbild
Skogshuggarn  
#18548
knaggen skrev: får väl beställa lite exorcism på fanskapet förgasar n tål inte väder omslag .


Har det verkligen gått så långt, Knaggen?,,, :shock: :lol:

Avatar Fallback
Ulf  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#18558 [quote i bland då brölar den som en kåt tjur och i bland så går den som en scud missil och det är bara med lite väder omslag.[/quote]

När jag läste det där...så garvade jag så snuset höll på att ramla ur å slå i tangenbordet.. :lol: :lol:
Mvh Ulf

Avatar Fallback
knaggen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#18581
Skogshuggarn skrev:
knaggen skrev: får väl beställa lite exorcism på fanskapet förgasar n tål inte väder omslag .


Har det verkligen gått så långt, Knaggen?,,, :shock: :lol:

fick åka och hämta en katolsk präst i dag som skall driva ut den onde demonen ur sågen

Avatar Fallback
nisse  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#18584
valmet901 skrev:
knaggen skrev:lånar tråden lite
har problem med stihl fs480 den verkar leva sitt eget liv numera det verkar som den ställer omsig efter hur tempen är ute och när man har tankat så får man justera lite grann
på förgasaren .
har laggt märke att membranet på pumpsidan ser lite slappt ut där bensinen kommer in.
inga fel på kolv eller cylinder utan det är den förbanade kina förgasaren som strular


När vi köpte ett 480 så de första tankarna så dog det när det var halv tank har men det försvann helt efter att vi kört med det efter en vecka. Har du ställt om sågen till vinterdrift bytt filter och tryckt ut plastdetaljen längst ner på filterkåpan. Vet inte om detta kan hjälpa dig med ditt problem. :)


Märkligt! Jag hade samma problem med min 480 i början.Stannade vid halvtank,startade igen om den fick stå en minut.Dock krävdes tankning om den skulle gå ett tag.Detta var vårvinter så jag provade med alla kombinationer av filter/plastflik.Fick en ny förgasare monterad utan förbättring.Testade lite med bränsleslang,membran mm.Efter ca 20-25 liter soppa så slutade den med detta :?:

/Nisse

Avatar Fallback
valmet901  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#18597
nisse skrev:
valmet901 skrev:
knaggen skrev:lånar tråden lite
har problem med stihl fs480 den verkar leva sitt eget liv numera det verkar som den ställer omsig efter hur tempen är ute och när man har tankat så får man justera lite grann
på förgasaren .
har laggt märke att membranet på pumpsidan ser lite slappt ut där bensinen kommer in.
inga fel på kolv eller cylinder utan det är den förbanade kina förgasaren som strular


När vi köpte ett 480 så de första tankarna så dog det när det var halv tank har men det försvann helt efter att vi kört med det efter en vecka. Har du ställt om sågen till vinterdrift bytt filter och tryckt ut plastdetaljen längst ner på filterkåpan. Vet inte om detta kan hjälpa dig med ditt problem. :)


Märkligt! Jag hade samma problem med min 480 i början.Stannade vid halvtank,startade igen om den fick stå en minut.Dock krävdes tankning om den skulle gå ett tag.Detta var vårvinter så jag provade med alla kombinationer av filter/plastflik.Fick en ny förgasare monterad utan förbättring.Testade lite med bränsleslang,membran mm.Efter ca 20-25 liter soppa så slutade den med detta :?:

/Nisse


Ja nåt fuffens måste det vara med grejerna. Ibland så försvinner problem med lite tålamod.

Avatar Fallback
knaggen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#18634
nisse skrev:
valmet901 skrev:
knaggen skrev:lånar tråden lite
har problem med stihl fs480 den verkar leva sitt eget liv numera det verkar som den ställer omsig efter hur tempen är ute och när man har tankat så får man justera lite grann
på förgasaren .
har laggt märke att membranet på pumpsidan ser lite slappt ut där bensinen kommer in.
inga fel på kolv eller cylinder utan det är den förbanade kina förgasaren som strular


När vi köpte ett 480 så de första tankarna så dog det när det var halv tank har men det försvann helt efter att vi kört med det efter en vecka. Har du ställt om sågen till vinterdrift bytt filter och tryckt ut plastdetaljen längst ner på filterkåpan. Vet inte om detta kan hjälpa dig med ditt problem. :)


Märkligt! Jag hade samma problem med min 480 i början.Stannade vid halvtank,startade igen om den fick stå en minut.Dock krävdes tankning om den skulle gå ett tag.Detta var vårvinter så jag provade med alla kombinationer av filter/plastflik.Fick en ny förgasare monterad utan förbättring.Testade lite med bränsleslang,membran mm.Efter ca 20-25 liter soppa så slutade den med detta :?:

/Nisse

har väl kört i genom 200liter cirka sedan i mars och den har varit fram och till baka i vissa perioder så har den gått kanon bra och i vissa så har man lust att slänga skiten på tippen .
men har börjat att lokaliserat problemet till slangarna som går till förgasaren och den som går till tank
så troligen så ligger felet i primer systemet någon av slangarna är dålig .
bytte soppa slangen i dag blev bättre men inte bra ännu enligt mina kriterier på hur en motor skall uppföra sig
den brölar ännu på mellanregistret och i botten registret men går bra på topp .

Avatar Fallback
knaggen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#20033 har hittat felet på sågen och kan bara säga en jävla konstruktions miss av sthil nu behöver man ej andvända primer knappen längre när man har kört torrt i tanken
sågen har liggat ute i en vecka startar på 3 drag utan choke
och den stora vinigen är en såg med ett ruskigt mellan register har jemfört ,med en annan 480 och har gjort samma modifikation på den och den funkar kalas.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).