I våras skulle han köra igen efter att den inte vart igång på nåt halvår men den gick som en potta skit. Ibland fick den inte bränsle för att i nästa sekund sura ner sig. Jag skruvade isär förgasaren o hittade en massa rost!! vid nålventilen som gjorde att den kärvade. Den har gått till o från över sommarn o nu går den 1 tank efter rengöring o sen är det kört.
Jag misstänker att godset runt ventilen är skadat efter rostangreppet så ventilen fastnar ibland.
Förra veckan bytte jag alla membran o ventil o igår kom han med den igen efter att den bara gått 1 tank o sen lagt av.
Det skumma är att nästan varje gång jag öppnat kåpan så står det vatten i håligheterna under förgasaren. Vattnet har förmodligen orsakat rosten som förmodligen orsakar stoppen.
Det finns ju ett stort hål i kåpan på ovansidan för luften men det verkar långsökt att det ska regna in där. Enda alt. nu verkar vara att byta förgasare men det bär emot att kosta på eländet mer pengar.
Ringde såghandlarn o påptalade problemet. Han ville ju direkt sälja en ny såg o det retar mig oxå för det ska ju gå o få skiten o gå bra tycker man.
Den har ju inte gått så värst många timmar.
Jaja nu har jag avreagerat mig lite så nu känns det bättre
Ideer är välkomna.
Magnus M