Motorsåg och handhållet

Stihl 020 AV

5 inlägg 4065 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Stihl 020 AV

19peppe63  
#187347 Jag har fått en 020 AV av min svärfar. Har fått den att starta och gå i ca 2sek, sen har den stannat. Har läst att jag troligen behöver byta förgasarmembran mm. Hur kommer jag åt förgasaren, och vilka reservdelar behöver jag? Vart köper jag dessa delar?



   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Stihl 020 AV

totte  
#187350 För att hitta förgasaren på den så får du i stort sett demontera sågen, av med handtag och kåpor tills du kommer in till själva motorn. Smidig och användbar liten såg. men inte direkt lättmekad. Du behöver en membransats och den bör du kunna köpa hos en seriös såghandlare.

Antar att du har försökt med färsk ny bensin, om inte töm och skölj ur tanken och testa med det.

Avatar Fallback

Re: Stihl 020 AV

19peppe63  
#187410 Tack för svaret! Jag har nu kommit åt förgasaren och ska köpa en membransats. När jag ska montera ihop den igen så kommer det att vara lurigt att få in förgasarens anslutning mot bensintanken. Har du något tips på detta?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Stihl 020 AV

totte  
#187446 Tyvärr, är decennier sen jag skruvade isär en sån där. Det enda jag minns av det var att man får plocka ner den i atomer och att jag var ganska förbannad på den därför. Nån annan kanske?

Användarvisningsbild

Re: Stihl 020 AV

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#187464 Det är inte svårt att få den o hitta rätt. Det ger sig självt eftersom du ska ha in den i hålen i kåpan.
Sätt dit den och muttrarna först o kolla ordentligt så du är säker.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).